Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko Vam se samo puta u životu dogodilo da niste uspjeli u potpunosti razumjeti svog sugovornika? Ili ste propustili napraviti važan radni zadatak jer ste podrazumijevali da znate što Vam druga osoba želi reći? Činjenica jest da često precjenjujemo naše sposobnosti kvalitetne i uspješne komunikacije.

Vještine dobre komunikacije ne uče se baš u školi, a danas predstavljaju temeljnu komponentu za postizanje kako osobnog, tako i profesionalnog uspjeha. Možda se zbog toga većina današnjih problema u hrvatskim tvrtkama javlja upravo zbog loše i neadekvatne komunikacije. U razgovoru s drugima često radimo pogrešne pretpostavke da su naši sugovornici razumjeli ono što im govorimo, i to posebice kada komuniciramo s nekim koga već dobro poznajemo. Često ne uzimamo u obzir njegovo stajalište, već nešto govorimo čisto da kažemo, a od druge strane očekujemo da nas je u potpunosti razumjela – i eto vjerojatnosti za konflikt!

Upravo zbog toga važno je da svatko od nas preuzme odgovornost za ostvarivanje kvalitetne komunikacije s drugima. U tome Vam može pomoći nekoliko trikova:

 

Govorite tako da Vas drugi uistinu slušaju – Prije nego se upustite u komunikaciju s nekim, razmislite malo o tome što druga strana želi od Vas čuti. Koje su to informacije koje su joj potrebne? Ukoliko u komunikaciju ulazite samo s namjerom da nešto kažete (a pritom ne pazeći kako ćete nešto reći), velika je vjerojatnost da Vas druga strana neće dobro razumjeti. Kako ćete znati slušaju li Vas drugi? Kada Vam sugovornik počne postavljati zanimljiva pitanja, to obično znači da ste na dobrom putu.

 

S grupama ljudi pričajte kao s pojedincima – Nedvojbeno je da komunikacija s više ljudi od nas traži puno više energije i koncentracije. Međutim, i u komunikaciji s grupama vrijede ista pravila kao i u razgovoru jedan-na-jedan. Usmjerite se na svakog člana grupe individualno te pokažite iskrenu emociju – to će Vam pomoći da uistinu budete uvjerljiv govornik.

 

Povežite se na emocionalnoj razini sa sugovornikom – Maya Angelou je rekla da će ljudi zaboraviti ono što ste im rekli, ali neće zaboraviti onako kako su se s Vama osjećali. Na koji način osigurati da nas se ljudi uistinu sjećaju iz pravih razloga? Jednostavno budite to što jeste, pokažite empatiju i zainteresiranost za drugu osobu, te budite iskreni. Ništa ne otvara put do tuđeg srca lakše od iskrenosti – dozvolite drugima da upoznaju tko ste, što Vas motivira, i što Vam je važno u životu.

 

Usmjerite se na govor tijela – 55% komunikacije otpada na naš govor tijela, što je puno više od samih riječi koje govorimo. Govor našeg tijela nam pomaže da još uvjerljivije sugovorniku prenesemo poruku. S druge strane, kada smo u ulozi slušača, obraćajući pažnju na neverbalnu komunikaciju sugovornika možemo od njega dobiti neke dodatne informacije. Često iz njegovog govora tijela možemo zaključiti o čemu razmišlja, kako se osjeća, te što ga trenutno muči.

 

Prije komunikacije definirajte njenu namjeru – Bez ovog koraka Vaša komunikacija suštinski nema velikog smisla. Naime, ukoliko odvojite samo malo vremena kako biste jasno definirali što želite ostvariti u komunikaciji s nekim, uštedjet ćete si kasnije dragocjene minute, jer ćete brže i efektivnije reći ono što ste planirali. Na taj ćete način biti uvjerljivi i precizniji u samoj komunikaciji, a i Vašem ćete sugovorniku uštedjeti vrijeme.

 

Izbjegavajte žargon – Korištenje neformalnih riječi prihvatljivo je kada ih upotrebljavamo s osobama koje poznamo. Čak nam i korištenje nekih metafora s kojima se svi mi možemo poistovjetiti može pomoći da se kvalitetnije povežemo s nekim. Međutim, žargon itekako treba znati dozirati, jer ako pretjeramo s njim, možemo vrlo lako ispasti neprofesionalni.

 

Vježbajte aktivno slušanje – Aktivno slušanje nedvojbeno je jedna od najvažnijih komponenti uspješne komunikacije. Da biste aktivno slušali svog sugovornika, usmjerite se na njega, gledajte  ga u oči, i kimajte glavom da biste mu dali do znanja da ga uistinu slušate. Sumirajte i parafrazirajte ono što Vam je rekao, kako biste provjerili jeste li ga dobro razumjeli. Nemojte ga prekidati, te se uistinu nastojte fokusirati na ono što Vam priča, a ne na ono što biste Vi sljedeće željeli reći.

 

Želite li i Vi unaprijediti Vaše komunikacijske vještine? Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

 

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom