Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko Vam se samo puta u životu dogodilo da niste uspjeli u potpunosti razumjeti svog sugovornika? Ili ste propustili napraviti važan radni zadatak jer ste podrazumijevali da znate što Vam druga osoba želi reći? Činjenica jest da često precjenjujemo naše sposobnosti kvalitetne i uspješne komunikacije.

Vještine dobre komunikacije ne uče se baš u školi, a danas predstavljaju temeljnu komponentu za postizanje kako osobnog, tako i profesionalnog uspjeha. Možda se zbog toga većina današnjih problema u hrvatskim tvrtkama javlja upravo zbog loše i neadekvatne komunikacije. U razgovoru s drugima često radimo pogrešne pretpostavke da su naši sugovornici razumjeli ono što im govorimo, i to posebice kada komuniciramo s nekim koga već dobro poznajemo. Često ne uzimamo u obzir njegovo stajalište, već nešto govorimo čisto da kažemo, a od druge strane očekujemo da nas je u potpunosti razumjela – i eto vjerojatnosti za konflikt!

Upravo zbog toga važno je da svatko od nas preuzme odgovornost za ostvarivanje kvalitetne komunikacije s drugima. U tome Vam može pomoći nekoliko trikova:

 

Govorite tako da Vas drugi uistinu slušaju – Prije nego se upustite u komunikaciju s nekim, razmislite malo o tome što druga strana želi od Vas čuti. Koje su to informacije koje su joj potrebne? Ukoliko u komunikaciju ulazite samo s namjerom da nešto kažete (a pritom ne pazeći kako ćete nešto reći), velika je vjerojatnost da Vas druga strana neće dobro razumjeti. Kako ćete znati slušaju li Vas drugi? Kada Vam sugovornik počne postavljati zanimljiva pitanja, to obično znači da ste na dobrom putu.

 

S grupama ljudi pričajte kao s pojedincima – Nedvojbeno je da komunikacija s više ljudi od nas traži puno više energije i koncentracije. Međutim, i u komunikaciji s grupama vrijede ista pravila kao i u razgovoru jedan-na-jedan. Usmjerite se na svakog člana grupe individualno te pokažite iskrenu emociju – to će Vam pomoći da uistinu budete uvjerljiv govornik.

 

Povežite se na emocionalnoj razini sa sugovornikom – Maya Angelou je rekla da će ljudi zaboraviti ono što ste im rekli, ali neće zaboraviti onako kako su se s Vama osjećali. Na koji način osigurati da nas se ljudi uistinu sjećaju iz pravih razloga? Jednostavno budite to što jeste, pokažite empatiju i zainteresiranost za drugu osobu, te budite iskreni. Ništa ne otvara put do tuđeg srca lakše od iskrenosti – dozvolite drugima da upoznaju tko ste, što Vas motivira, i što Vam je važno u životu.

 

Usmjerite se na govor tijela – 55% komunikacije otpada na naš govor tijela, što je puno više od samih riječi koje govorimo. Govor našeg tijela nam pomaže da još uvjerljivije sugovorniku prenesemo poruku. S druge strane, kada smo u ulozi slušača, obraćajući pažnju na neverbalnu komunikaciju sugovornika možemo od njega dobiti neke dodatne informacije. Često iz njegovog govora tijela možemo zaključiti o čemu razmišlja, kako se osjeća, te što ga trenutno muči.

 

Prije komunikacije definirajte njenu namjeru – Bez ovog koraka Vaša komunikacija suštinski nema velikog smisla. Naime, ukoliko odvojite samo malo vremena kako biste jasno definirali što želite ostvariti u komunikaciji s nekim, uštedjet ćete si kasnije dragocjene minute, jer ćete brže i efektivnije reći ono što ste planirali. Na taj ćete način biti uvjerljivi i precizniji u samoj komunikaciji, a i Vašem ćete sugovorniku uštedjeti vrijeme.

 

Izbjegavajte žargon – Korištenje neformalnih riječi prihvatljivo je kada ih upotrebljavamo s osobama koje poznamo. Čak nam i korištenje nekih metafora s kojima se svi mi možemo poistovjetiti može pomoći da se kvalitetnije povežemo s nekim. Međutim, žargon itekako treba znati dozirati, jer ako pretjeramo s njim, možemo vrlo lako ispasti neprofesionalni.

 

Vježbajte aktivno slušanje – Aktivno slušanje nedvojbeno je jedna od najvažnijih komponenti uspješne komunikacije. Da biste aktivno slušali svog sugovornika, usmjerite se na njega, gledajte  ga u oči, i kimajte glavom da biste mu dali do znanja da ga uistinu slušate. Sumirajte i parafrazirajte ono što Vam je rekao, kako biste provjerili jeste li ga dobro razumjeli. Nemojte ga prekidati, te se uistinu nastojte fokusirati na ono što Vam priča, a ne na ono što biste Vi sljedeće željeli reći.

 

Želite li i Vi unaprijediti Vaše komunikacijske vještine? Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik