Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste planirali. Sastanak s vrlo važnim klijentom o kojem ovisi Vaš godišnji plan, priprema prezentacije za izlaganje na međunarodnoj konferenciji, ili negativna povratna informacija koju ste dobili od Vašeg šefa događaji su koji Vam sigurno mogu uzrokovati veliki stres.

Međutim, što ako Vas taj stres počne toliko smetati da se jednostavno više ne želite nositi s njim? Što učiniti ako ste na kraju svakog dana suštinski nezadovoljni Vašom radnom ulogom u kompaniji u kojoj radite? Davanje otkaza i mijenjanje posla jedni su od najtežih i najstresnijih koraka koje možemo učiniti u našem životu. Poražavajuća je činjenica da mnogi ljudi ipak nemaju dovoljno hrabrosti suočiti se s istinom, te često ostaju na svojim radnim mjestima koji ih čine nezadovoljnima, te ih i iscrpljuju fizički, psihološki i emocionalno.

Kako znati je li ipak došlo vrijeme da date otkaz? Postoji pet znakova na temelju kojih možete bez sumnje zaključiti da je vrijeme da promijenite posao, ili da uvedete drastične promjene na Vašem radnom mjestu.

 

1. Nesretni ste većinu dana

Uz pomoć Vaših emocija najlakše ćete spoznati je li vrijeme za promjene na profesionalnom planu. Kako se osjećate dok ste na radnom mjestu? O čemu razmišljate kada dođete kući nakon napornog radnog dana? Ako se većinu vremena osjećate nesretno, potišteno, neispunjeno i bespomoćno, vrijeme je da razmislite o tome je li to radno mjesto i dalje najbolji izbor za Vas. Isto tako, ukoliko većinu svog radnog dana provodite maštajući o boljim radnim uvjetima, te se često pitate koja je Vaša uloga u organizaciji u kojoj radite, možete biti gotovo pa sigurni da je vrijeme za drastične promjene. Jednu stvar svakako zapamtite – Vaše emocije Vas nikada ne varaju!

 

2. Radite u toksičnoj okolini

Kakvi su Vam kolege s kojima surađujete svakoga dana? U kakvom ste odnosu s Vašim šefom? Brojna su istraživanja pokazala da su loši međuljudski odnosi jedan od glavnih izvora nezadovoljstva na radnom mjestu. Odnosi li se kompanija u kojoj radite prema Vama uistinu kao prema ljudskom biću, uvažavajući Vaše radne sposobnosti, te pružajući Vam mogućnost daljnjeg rasta i razvoja – ili Vas koristi isključivo kao sredstvo za postizanje korporativnih ciljeva? Osjeća li se pravi timski duh među kolegama s kojima dijelite ured, te jesu li Vam oni spremni pomoći kada je to potrebno – ili smatrate da samo žele ostvariti svoje individualne ciljeve pod svaku cijenu? Toksična radna okolina može biti neopisivo veliki izvor nezadovoljstva koji, ukoliko ga ne eliminirate iz svoje svakodnevice, može trajno narušiti Vašu fizičku i psihološku dobrobit.

 

3. Ne koristite svoje vještine i sposobnosti

Sjetite se dana kada ste dobili posao u sadašnjoj tvrtki, te si probajte odgovoriti na pitanje zbog čega Vas je Vaš poslodavac odlučio zaposliti. Koja su to Vaša znanja, vještine i sposobnosti koja su mu bila presudna da donese tu odluku? Činjenica jest da je svatko od nas u jednom profesionalnom području vještiji nego u drugom, kao što i u svakome od nas leži ogroman potencijal za daljnji razvoj. Međutim, imate li uistinu priliku te svoje talente pokazati na radnom mjestu? Uspijevate li ostvariti profesionalne ciljeve koristeći svoje vještine i sposobnosti, ili Vam se većina radnog dana sastoji od obavljanja posla koji Vam je prelagan, pretežak, ili Vas zapravo ne ispunjava? Nema ničeg goreg od osjećaja da radimo ono što ne volimo, a posebice kada pritom vidimo da naši potencijali stagniraju.

 

4. Vaši profesionalni ciljevi Vam se čine beznačajnima

Kakav je Vaš stav prema onome što radite? Smatrate li da uistinu ulažete svoje vrijeme i energiju radeći nešto što će pomoći Vašoj okolini, te što će kreirati bolje sutra? Ili ste stajališta da su Vaša radna zaduženja besmislena, ne dovode do plemenitog rezultata, ili su jednostavno bespotrebna? Kvalitetno postavljeni ciljevi jedna su od glavnih komponenti motivacije za rad. Stoga, ukoliko imate osjećaj da radite svoj posao kako biste ostvarivali ciljeve s kojima se Vi osobno suštinski ne slažete, Vaša motivacija za rad postepeno će opadati (unatoč svim beneficijama koje možda imate na radnom mjestu), što će s vremenom uzrokovati sve veće nezadovoljstvo.

 

5. Znate da možete bolje

Koliko ste se puta našli u situaciji u kojoj niste znali što učiniti pa ste se odlučili voditi svojom intuicijom, te je naposljetku ispalo da ste u pravu? Je li Vam ta ista intuicija ponekad rekla da zaslužujete više i bolje od onoga što trenutno radite, ali ste se sramili to priznati sami sebi? Nažalost, većina ljudi ima isti problem. To je zbog toga jer nas naša okolina uči da moramo biti zahvalni za ono što imamo, te sretni što u današnje vrijeme uopće imamo posao za koji dobivamo redovitu plaću. Ako Vi osobno smatrate da je posao koji trenutno radite Vaš maksimum, te biste ga željeli obavljati do kraja Vaše profesionalne karijere, onda je to izvrsno za Vas. Međutim, ukoliko osjećate da ste stvoreni za veće stvari, napravite promjenu dok nije prekasno – nemojte se dovesti u situaciju da žalite zbog toga što danas niste uzeli život u svoje ruke.

 

Pomoći ćemo Vam da uspješno uvedete promjene u Vašem profesionalnom životu. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

 

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *