Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav scenarij nerijetka je pojava u današnjem poslovanju. Naime, zbog malog broja kandidata koji aktivno traže posao, kao i zbog generalno smanjenog interesa za pretraživanjem objavljenih oglasa za posao, poslodavci su često dovedeni pred zid, ne znajući gdje tragati za kandidatom koji će ispuniti njegova očekivanja.

U slučaju da ste se i Vi našli u takvoj situaciji i htjeli biste je prevenirati u budućnosti, evo par konkretnih savjeta što u tom slučaju napraviti:

 

1) Pogledajte jesu li baš svi tako loši

Kada se emocije malo smire, prođite još jednom kroz sve prijave koje ste prikupili, te kroz bilješke i dojmove kandidata koje ste intervjuirali. Jesu li baš svi tako loši da nijedan od njih ne bi mogao raditi za Vas? Postoji li barem nekakva vjerojatnost da bi netko od njih mogao naučiti posao?

Svakako preporučamo da angažirate psihologa, koji ima alate te posjeduje znanja i vještine kojima može napraviti razvojnu procjenu kandidata koji su se prijavili na Vaš oglas. Takvom procjenom dobit ćete informacije o potencijalima kandidata koji uđu u najuži izbor, odnosno tko od njih može najbrže i najuspješnije savladati zahtjeve Vašeg radnog mjesta. Također, softverska rješenja kao što su TalentLyft mogu Vam pomoći u samom procesu regrutacije i komunikacije s kandidatima.

 

2) Revidirajte oglas za posao

Možda razlog zbog kojeg niste pronašli zadovoljavajućeg kandidata leži u tome što se on nije niti prijavio na Vaš oglas. U tom slučaju valja razmotriti opciju o revidiranju oglasa za posao. Kakav ste opis i zahtjeve radnog mjesta uključili? Jesu li oni dovoljno razumljivi i primamljivi Vašoj ciljanoj skupini?

U slučaju da trebate napraviti reviziju Vašeg oglasa, savjetujemo da, osim opisa radnih zaduženja koja se očekuju od kandidata, u njega svakako uključite i ono što će kandidat dobiti od Vaše tvrtke. Napišite što je to jedinstveno zbog čega bi se on trebao prijaviti na Vaš oglas, a ne na oglas Vaše konkurencije. Zamislite da je Vaš oglas za posao proizvod ili usluga koju prodajete u sklopu Vaše kompanije, a kandidat Vaš kupac kojeg želite zainteresirati.

 

3) Unaprijedite nekog postojećeg djelatnika

Jeste li sigurni da je Vaš “savršeni” kandidat negdje na tržištu, ili se možda krije unutar Vaše kompanije? Neke tvrtke čak imaju pravilo da prilikom popunjavanja nekog radnog mjesta uvijek prvo razmotre bi li netko od postojećih djelatnika mogao dobro obavljati zaduženja tog radnog mjesta, te raspisuju oglas tek kada se uvjere da im uistinu treba vanjska radna snaga.

Najveća prednost unaprjeđenja nekog postojećeg djelatnika je u tome što je on već upoznat s pravilima, procesima i procedurama Vaše organizacije, što onboarding proces čini puno kraćim, a Vama posljedično donosi i veću uštedu resursa.

 

4) Pregledajte stare natječaje

Još jedan izvor podataka koji možete uzeti u obzir su prijave pristigle na neki od Vaših starih oglasa za posao. Možda ste nekad u prošlosti raspisali oglas za posao na koji su se prijavili kandidati radnog iskustva i sposobnostima sličnima onima koje trebate upravo sada.

Svakako savjetujemo da, ukoliko već niste, napravite tzv. “talent pool” Vaše kompanije. To može biti najobičnija Excel tablica u kojoj ćete voditi evidenciju o onim kandidatima koji su Vam zanimljivi zbog svog radnog iskustva, znanja ili vještina, te za koje smatrate da bi bilo mjesta u Vašoj kompaniji nekad u budućnosti. Naravno, sve u skladu s GDPR-om. 😉

 

5) Angažirajte head hunting agenciju

Ponekad su zahtjevi radnog mjesta takvi da klasično raspisivanje oglasa za posao jednostavno nije opcija koja će polučiti uspjeh. U tom slučaju obratite se nekoj od head hunting agencija. One poznaju specifične metode kojima mogu doći do Vašeg “pravog” kandidata, čak i ako je on već zaposlen u nekoj drugoj kompaniji. I da, svakako uzmite u obzir i one manje poznate agencije – ugodno ćete se iznenaditi.

 

6) Platite oglas na društvenim mrežama

U današnje vrijeme svi smo prisutni na Facebooku, Linkedinu, Instagramu i ostalim društvenim mrežama. Stoga, kada već Vaš traženi kandidat pregledava novosti na nekom od tih portala, zbog čega mu ne bi iskočila obavijest da Vaša kompanija traži upravo njega, te mu omogućila da se jednim klikom prijavi na Vaš oglas za posao?

Društvene mreže (pogotovo Facebook) nude Vam pregršt mogućnosti uz pomoć kojih možete vrlo specifično targetirati Vašeg traženog kandidata, sukladno njegovim demografskim obilježjima, interesima, radnim navikama itd.

 

7) Pitajte za preporuku

Hrvatska je vrlo maleno tržište na kojem još uvijek vlada zakon dobre preporuke. Stoga, pogledajte mrežu svojih kontakata te ih jednostavno upitajte poznaju li nekog tko bi mogao kvalitetno obavljati zahtjeve Vašeg traženog radnog mjesta. Svakako možete pitati za preporuku nekog od Vaših postojećih djelatnika – oni najbolje znaju kako se radi u Vašoj firmi.

 

8) Iskoristite moć evenata

Činjenica jest da se u Hrvatskoj većina poslova sklopi na kavama i poslovnim događanjima. Upravo zbog toga ne treba ignorirati potencijal za upoznavanje novih ljudi koji nude razni eventi i meetup-ovi. Razmislite malo o tome gdje se kreće Vaša ciljana skupina, dođite na takva događanja, predstavite sebe i svoju kompaniju, i ostvarite kontakt s onim ljudima koji Vam se učine najzanimljivijima, te za koje Vi smatrate da bi se dobro uklopili u Vaš tim. Ljudski odnosi su kao biljke – u njih treba ulagati puno vremena i truda da bi rasli i razvijali se. Međutim, upravo se taj odnos može nekada kasnije pretvoriti u odličnu poslovnu suradnju.

 

Pomoći ćemo Vam da zaista pronađete dobrog zaposlenika za Vašu tvrtku. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik