Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono što im oni žele reći. Stoga ni ne iznenađuje činjenica da često imamo smanjeni interes za komuniciranje, poteškoće u održavanju pažnje dok pričamo s nekim, ili nam jednostavno nedostaje vještina i tehnika aktivnog slušanja. Zbog toga razgovore s drugima završavamo zbunjeni, frustrirani, te ne uspijevamo ostvariti ciljeve u komunikaciji koje smo naumili.

Uz malo uloženog truda, sljedećih pet koraka pomoći će Vam da svaki Vaš razgovor bude uspješan, te da se Vaš sugovornik uistinu osjeća ugodno u Vašem prisustvu:

 

1 – Pažljivo slušajte Vašeg sugovornika

U razgovoru s drugima često nam se događaju sljedeće stvari:

  • Prekidamo druge dok pričaju, jer im želimo nešto reći prije nego zaboravimo;
  • Upadamo im u riječ, jer se želimo nadovezati na nešto što su oni upravo rekli;
  • Jednostavno ih iz pristojnosti puštamo da govore, samo da bi na kraju mi izrekli naše viđenje stvari, a suštinski ih uopće nismo niti slušali.

To su navike koje treba iskorijeniti već danas. Kako? Kada ulazite u komunikaciju s nekom osobom, jednostavno donesite odluku da ćete je pažljivo i bez osuđivanja slušati, bez ikakve namjere da je prekidate. Slobodno se nagnite prema njoj, kimajte glavom, te govorite riječi poput “mhm”, “da”, “razumijem” i sl. kako biste joj pokazali da je slušate.

Evo jedne odlične metafore koja Vam u tome može pomoći: zamislite da su Vaše oči lampe, te svog sugovornika želite jednako osunčati po cijelom licu. Jedino kimanjem glave gore-dolje moći ćete mu pokloniti ravnomjeran ten. Tijekom slušanja ponašajte se kao da ste ga spremni slušati i narednih nekoliko godina ako treba, sve dok ne završi s onim što ima za reći. Upravo to stvara osjećaj povjerenja između Vas i njega, koje je toliko važno za uspjeh u komunikaciji.

 

2 – Koristite pauze u razgovoru

Od malena su nas učili da je šutnja u razgovoru neugodna, te da bismo je trebali izbjegavati. Zbog toga nam se u razgovoru često događa da šutnju krenemo prekidati tako da brže-bolje nešto počnemo pričati, te se onda najčešće dogodi da počnemo pričati gluposti.

Kada odvojite nekoliko sekundi za pauzu prije nego Vašem sugovorniku odvratite nešto, napravili ste tri dobre stvari:

  • Zaista ste uzeli u obzir sve informacije koje Vam je rekao, što znači da poštujete njegovo mišljenje, te i njega kao osobu;
  • Dozvolili ste samome sebi da Vašeg sugovornika čujete na jednoj dubljoj, promišljenijoj razini;
  • Smanjili ste rizik od toga da prekinete Vašeg sugovornika u slučaju da nije gotov te ima još nešto za dodati.

Šutnja u komunikaciji je nešto na što se jednostavno trebate naviknuti. 😊

 

3 – Postavljajte pitanja za razjašnjavanje

U razgovoru s drugima nikada nemojte pretpostaviti da te ispravno čuli informacije koje Vam je sugovornik iznio, ili da ste sami donijeli točan zaključak! To je kamen o koji se spotiču samo amateri. Stoga slobodno postavljajte što više pitanja – jer onaj koji pita ima kontrolu nad razgovorom. Pitanje koje uvijek možete postaviti jest “Kako to mislite?” – ono će Vašeg sugovornika uvijek iznova potaknuti da Vam da više informacija.

Zbog čega je ovo važno? Činjenica jest da mi ljudi govorimo 100-150 riječi u minuti, dok ih slušamo čak 600. To ujedno znači da kada mi govorimo, naš sugovornik de facto odvaja samo jednu četvrtinu svojih mentalnih kapaciteta da nas prati, dok su mu tri trećine slobodne da razmišlja o bilo čemu drugom – te nas onda često i prestane slušati. Međutim, kada mu omogućimo da govori, onda je njegova pažnja u potpunosti na nama. Stoga – postavljajte pitanja!

 

4 – Parafrazirajte

Ako parafrazirate ono što Vam je sugovornik rekao, to će njemu biti znak da ga uistinu aktivno slušate. To možete učiniti frazama kao što su “Ako sam Vas dobro razumio/la…”, “Rekli ste da…” i sl. Parafraziranjem će se dogoditi jedan od sljedeća dva moguća ishoda:

  • Sugovornika ste točno razumjeli, te ćete mu parafraziranjem to i potvrditi, što će njega obradovati, te će se automatski povećati povjerenje između vas;
  • Sugovornika niste točno razumjeli, parafrazirat ćete ono što ste čuli, te će Vas on ispraviti i dati Vam uistinu točne informacije.

Kako god okrenete, parafraziranje je win-win situacija. 😉

 

5 – Koristite otvorena pitanja

Otvorenim pitanjima ne samo da ćete Vašem sugovorniku pokazati da ga aktivno slušate, već ćete od njega dobiti informacije koje Vam on sam možda ne bi niti rekao. Otvorena pitanja su ona koja počinju sa “Tko…”, “Što…”, “Kada…”, “Kako…”, “Koji…”, “Zašto…”, “Kako to da…” i sl. Svakako ih koristite u Vašoj sljedećoj komunikaciji – iznenadit ćete se do kojih ćete informacija doći!

 

Pomoći ćemo Vam usavršiti Vaše komunikacijske vještine. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *