Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite – osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast. Postoji velika razlika između perfekcionista i ljudi koji samo imaju snažnu želju da ostvare nešto što je njima osobno jako važno. Za razliku od perfekcionista, oni se ne plaše neuspjeha te se ne zamaraju toliko onim što će drugi ljudi reći o njihovim osobnim i poslovnim ostvarenjima. S druge strane, perfekcioniste gura upravo taj strah od neuspjeha, te za njih posao može biti odrađen samo na dva načina – savršeno ili neuspješno.

Jedna velika meta-analiza iz 2016. dokazala je da su dobrobiti od toga da za sebe postavljamo ekstremno visoke standarde vrlo male ili čak nikakve. Štoviše, na taj način višestruko povećavamo vjerojatnost da doživimo taj famozni burnout. Unatoč najboljim namjerama, ispada da smo na kraju dana najveći neprijatelj upravo sebi samima.

Zbog čega perfekcionizam ipak nije toliko dobar za Vas?

 

Ne stižete posao odraditi na vrijeme

Savršenstvo je iluzija, te perfekcionisti koji ga nastoje ostvariti vode utrku koja suštinski nema svog cilja. Unatoč tome što imaju sposobnost kvalitetno odraditi svoj posao, njihov rad ispunjen je konstantnom borbom oko toga jesu li donijeli ispravnu odluku, te jesu li odabrali ispravan način obavljanja tog posla. Kada vide da neki zadatak neće moći “savršeno” odraditi, često imaju velikih problema s motivacijom za njegovo započinjanje. Tada se njihovom glavom počnu motati misli “Što ako…?”, koje mogu uzrokovati neizdrživi stres.

Savjet: sasvim je normalno da zadatak koji je pred nama želimo odraditi maksimalno kvalitetno. Međutim, itekako je kontraproduktivno kada zbog toga taj posao ne možemo dovršiti u zadanom vremenskom roku! Što prije prihvatite činjenicu da posao nikada neće biti savršeno odrađen, to će Vama osobno biti lakše. Stoga nemojte po stoti put iščitavati email koji ste napisali – jednostavno ga pošaljite. 😊

 

Ne možete delegirati posao

Perfekcionisti često imaju poteškoća s delegiranjem svog posla drugima. Naime, smatraju da ga baš oni trebaju odraditi, jer će jedino na taj način on biti kvalitetno odrađen – bilo čiji tuđi pristup jednostavno je pogrešan ili nije dovoljno dobar. Stoga perfekcionisti često misle da je učinkovitije da ga oni jednostavno sami odrade. Međutim, ono čega nisu svjesni jest da s vremenom počnu preuzimati na sebe sve više obveza, opterećujući se preko vlastitih granica, što vodi do niza štetnih fizičkih i psiholoških posljedica.

Savjet: dati drugima odgovornost za obavljanje nekog posla može biti teško, međutim to prije ili kasnije jednostavno trebate početi raditi. Nije malen broj organizacija koje su morale staviti ključ u bravu jer njihov direktor nije htio delegirati svoj posao na svoje zaposlenike. Stav da ćete više vremena izgubiti objašnjavajući nekome kako se nešto radi nego što biste izgubili da sami napravite taj posao ponekad jest ispravan, ali Vas dugoročno može odvesti u propast.

 

Ne ostavljate mjesta za pogreške

Svi ste sigurno čuli za onu poznatu uzrečicu “Tko radi, taj i griješi”. Međutim, perfekcionisti imaju velikih problema s prihvaćanjem pogrešaka koje naprave u svom radu. Često zbog njih sami sebe kritiziraju, te se osjećaju ljutima i razočaranima zbog toga jer ih nisu uspjeli bolje predvidjeti. Nerijetke su situacije u kojima su toliko preokupirani svojim pogreškama da praktički postanu neproduktivni.

Savjet: prigrlite pogreške kao sastavni dio svega što radite u životu. Umjesto da Vas frustriraju, počnite ih gledati kao priliku za učenje i daljnji napredak. Štoviše, neke od najsuvremenijih teorija navode da su najuspješniji upravo oni rukovoditelji koji svojim djelatnicima dozvoljavaju da na radnom mjestu pogriješe te ih ne kažnjavaju zbog toga.

 

Ne radujete se vlastitim uspjesima

Perfekcionistima posao nikada nije dovoljno dobro obavljen. Vrlo često se zna dogoditi da su toliko opterećeni njegovim detaljima da se osjećaju frustrirano ili ljuto. Štoviše, čak i nakon dobro obavljenog posla perfekcionisti se stalno opterećuju vlastitim mislima, smatrajući da su ga trebali napraviti puno bolje, te pronalazeći sto i jednu grešku u njegovoj izvedbi. Zbog toga nikada nisu u potpuno zadovoljni, te se propuštaju radovati svojim uspjesima.

Savjet: nakon dobro obavljenog posla, svakako se nagradite nečim što Vama osobno puno znači. Jako je važno odvojiti vrijeme za odmor nakon ostvarenih rezultata, stoga nemojte imati grižnju savjesti misleći da tada uzaludno tratite vrijeme i da biste trebali nešto raditi. Ako je potrebno, u svom kalendaru točno odredite vrijeme kada ćete se odmarati – makar i prisilno. 😉

 

Ne smatrate da su drugi dovoljno sposobni

Perfekcionisti su kontinuirano kritički nastrojeni prema vlastitim vještinama i sposobnostima. A budući da se ono što govorimo samima sebi često reflektira i na naše odnose s drugima, perfekcionisti su također kritični i prema drugima. Često im govore što su propustili ili što su krivo napravili. Budući da im se to događa potpuno nesvjesno, kvaliteta njihovih socijalnih odnosa dugoročno stradava.

Savjet: jako je važno shvatiti da su ljudska bića nevjerojatno složeni organizmi, zbog čega se međusobno razlikujemo na velikom broju dimenzija. Osvješćivanje i prihvaćanje činjenice da nismo svi isti, da drugi ljudi posao rade na način drugačiji od Vašeg, te da nekima jednostavno treba više vremena da ga naprave pomoći će Vam da se opustite i da se ne opterećujete drugim ljudima bez razloga.

 

Ne uživate u životu

Kada sve ide po planu, perfekcionisti dobro funkcioniraju u svojoj okolini. Međutim, čim im se na životnom putu pojavi neki (makar i mali) izazov, to kod njih automatski izaziva nervozu i anksioznost. Tada često misle da im ništa ne ide po planu. Činjenica jest da je život često nepredvidiv, te je prepun stvari koje nam se iz nekog razloga jednostavno dogode, i tako nam poremete čak i najbolje planove.

Savjet: u situacijama kada se pred Vama nalazi neki izazov ili imate problema u nekom životnom aspektu, nemojte misliti da je sve crno. Bez obzira što možda trenutno ne vidite rješenje svog problema, ne zaboravite osvijestiti sve one dobre stvari koje su Vam se dosad dogodile, kao i sve one izazove koje ste dosad uspješno prevladali. Na taj način ćete dugoročno povećati kvalitetu svog života.

 

Pomoći ćemo Vam da postanete još produktivniji u svom životu. Javite nam se. 

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *