Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu “maltretirati” na bezbroj različitih načina: agresivni su prema nama, viču bez razloga, nadgledaju naš posao do najsitnijeg detalja, stalno nam dolaze s novim zadacima i radnim zaduženjima, mijenjaju svoje mišljenje “5 do 12”, imaju problema s kontrolom ljutnje, te favoriziraju neke od naših kolega na našu štetu. Stoga ni ne iznenađuje činjenica da ljudi ne daju otkaz firmama u kojima rade, već svojim šefovima.

Kada se šef konstantno ponaša loše prema Vama, to može voditi do niza štetnih fizičkih i psiholoških posljedica: počnete ići na posao s grčem u želucu (bez obzira na to što ste izvrsni u tome što radite), posao koji ste nekoć obožavali sada ne možete smisliti, imate osjećaj kao da stalno “hodate po jajima”, pazeći da ne nagazite na minu zvanu Vaš šef, razmišljate o njegovim reakcijama čak i kada niste na poslu, te Vam to sve dugoročno itekako smanjuje kvalitetu Vašeg života.

Međutim, Vaš šef je ljudsko biće, te baš kao i svi drugi socijalni odnosi u Vašem životu, i u ovoga treba ulagati vrijeme i trud. Na sreću, postoji pregršt jednostavnih tehnika i alata kojima uistinu možete povećati kvalitetu odnosa s Vašim nadređenim.

 

1. Otkrijte što ga motivira i pokreće

Što bolje poznajete Vašeg šefa, to ćete bolje i razumjeti namjeru koja leži u pozadini njegova ponašanja. Svi smo mi različiti, te nas motiviraju različite stvari. Odvojite malo vremena i probajte odgovoriti na sljedeća pitanja: što je mom šefu važno, čega se plaši, što za njega znači uspjeh, te koliko svojim ponašanjem želi impresionirati druge ljude. Kada to otkrijete, puno ćete bolje moći prilagoditi Vaše ponašanje.

Primjerice, ako je Vašem šefu važno da ostavite najbolji mogući dojam na Vaše klijente, onda slobodno iz ormara izvucite Vašu najupečatljiviju odjevnu kombinaciju kada idete na sastanak s njima, pripremite sve promotivne materijale koje ćete im podijeliti, uvježbajte Vaš najljepši osmjeh, te još jednom ponovite sve informacije i činjenice koje će Vam zatrebati da Vaše klijente oborite s nogu. Tako ćete izbjeći “kišu” negativnih komentara jednom kada se sa sastanka opet vratite u ured.

 

2. Promotrite kakve su mu navike

Svatko je od nas jedinstvena kombinacija različitih navika, odnosno načina kako nešto radimo. Razlikujemo se u tome kako pristupamo poslu, kako odrađujemo naše radne zadatke, na koji način komuniciramo, kojom metodom procesiramo informacije, te kako rješavamo probleme. Ako znate da Vaš šef voli da mu se rezime sastanka pošalje mailom, onda čim sastanak završi pravac za računalo! Ako pak znate da mu treba sat vremena da popije kavu i pripremi se za nadolazeći dan, od 9 do 10 ga nećete smetati pa makar se ured zapalio! Ili ako znate da u zadnji trenutak mijenja upute kako se neki posao treba odraditi, nećete odmah skakati “grlom u jagode” čim Vam ga delegira.

Nažalost, većina ljudi ne iskorištava ove mogućnosti kao priliku da sa svojim rukovoditeljem ostvari bolji odnos. Ako uspješno detektirate navike Vašeg šefa, to će Vam pomoći da de facto Vi budete ti koji ćete upravljati njime, a on toga neće niti biti svjestan!

 

3. Postavite jasne granice

Šefovi od Vas mogu tražiti brda i doline (na kraju dana, ipak su Vam šefovi 😉). Međutim, ponekad su njihovi zahtjevi toliko veliki da ili nadmašuju Vaše sposobnosti i osmosatni radni dan, ili previše zadiru u privatne aspekte Vašeg života. Tada je važno znati jasno postaviti granice u vašem odnosu.

Da biste Vašeg šefa držali na distanci, a opet s njime imali dobar odnos, potrebne su Vam napredne komunikacijske tehnike. Kada Vam šef zada radni zadatak koji ne možete ili jednostavno ne stignete napraviti, svakako izbjegavajte riječi kao što su “ne mogu”, “ne znam”, “ne stignem” i sl. Naprotiv, fokusirajte se na ono što možete i što stignete napraviti. Svoje stajalište svakako recite govoreći iz Vaših cipela (izjavama kao što su “Meni se čini da…”, “Primijetio/la sam da…” itd.), koristeći tzv. “ja-rečenice” i ostala načela asertivne komunikacije.

 

4. Predvidite njegove korake

Jedna od tajni uspješnog odnosa s Vašim šefom jest u tome da predvidite kako će se on ponašati prema Vama nekad u budućnosti, te ga na vrijeme “preduhitrite”. Ono što je najvažnije u ovom koraku jest da unaprijed zadovoljite očekivanja koja on ima od Vas. Ako znate da Vaš šef ide na put u petak te da sigurno želi Vaš izvještaj dobiti prije toga, nemojte se “praviti blesavi” jer Vam on to nije eksplicitno rekao, već se primite posla i pošaljite ga do četvrtka! Ako ste pak svjesni da Vam je prepustio vođenje projekta da bi ispitao Vaše rukovoditeljske vještine, onda nemojte taj posao tretirati kao i svaki drugi, već nastojte od sebe dati 200%.

 

5. Pokažite empatiju i razumijevanje

Na kraju dana, i Vaš je šef samo čovjek, sa svojim emocijama, brigama i strahovima. Je li pod stalnim pritiskom vremenskih rokova? Ima li i on nekog šefa koji ga maltretira? Možda postoji neki privatni razlog zbog čega se stalno loše ophodi prema Vama?

Probajte situaciju sagledati iz njegove perspektive. Probajte zamisliti kako je to biti on – koje biste sve brige imali, koje biste sve obveze trebali izvršiti, te kako biste podnijeli toliku količinu odgovornosti? Ukoliko se pokaže prilika za to, probajte pitati Vašeg šefa kako se trenutno osjeća, muči li ga nešto, te treba li mu pomoć u obavljanju nekog dijela posla. Međutim, nemojte to pitati samo reda radi – pokažite uistinu iskrene emocije i interes za njegove probleme.

 

6. Pomozite mu razviti njegove slabe strane

Jedan od razloga zbog čega Vas šef možda maltretira jest činjenica što je takvo ponašanje rezultat nekih njegovih loših navika ili slabosti. Evo primjera: znate da Vašem šefu vještine organiziranja posla nisu jača strana, a opet ste se našli predmetom njegovih frustracija zbog toga što se u uredu ništa ne stiže obaviti na vrijeme. Zvuči li Vam poznato?

Sjetite se one poznate izreke “tko tebe kamenom, ti njega kruhom”. I baš zbog toga, pokažite proaktivnost (svi šefovi vole proaktivnost!), te mu ponudite Vašu pomoć oko tog nečeg što očigledno stvara kamen spoticanja u vašoj suradnji – bilo da je to loša organiziranost, teškoće u delegiranju posla, ili pak izazovi u upravljanju vremenom. Dajte mu do znanja da ste tu za njega kada mu treba pomoć, jer želite da uistinu zajedno budete produktivan tim.

 

7. Njegovo ponašanje nemojte shvaćati osobno

Ovaj savjet zvuči krasno na papiru, međutim itekako ga se teško pridržavati u praksi. Ono što svakako trebate shvatiti jest, bez obzira na to što Vam je šef rekao, on je kritizirao Vaše ponašanje, a ne Vas osobno. Čak i kada iz njegovih usta izlaze rečenice poput “Ništa ne radiš!” i “Nesposoban/na si!”, koje Vas praktički negativno “etiketiraju” kao osobu, osvijestite da su one samo privremena kritika na ono kako se trenutno ponašate.

Ovo nije lako osvijestiti u trenucima kada šef doslovno urla na Vas. Tada samo duboko dišite i osvijestite da će to negativno iskustvo proći, a onda kada se oluja smiri moći ćete u miru evaluirati svoje misli i emocije. Zapamtite: Vi ste uvijek puno više od Vašeg trenutnog ponašanja.

 

8. Ne smanjujte kvalitetu Vašega rada

Kada se šef dugo vremena loše odnosi prema Vama, sasvim je normalno da će Vam prije ili kasnije “prekipjeti”, te ćete početi dizati ruke od svega. Nažalost, tada najčešće strada kvaliteta Vašeg posla. Jesu li Vam se ikada javile misli poput “Ma bez obzira na to što ja napravim, on će se uvijek ponašati kao kreten!” ili “Ja više stvarno ne znam što treba učiniti, a da on bude zadovoljan!”? Nije rijetkost da u takvim situacijama totalno nesvjesno počnete izbjegavati svoje radne odgovornosti, te pristupati poslu manje kvalitetno nego prije.

Ne dajte se obeshrabriti! Smanjivanjem količine posla kojeg odrađujete suštinski ćete naštetiti samo sebi, jer će Vam se s vremenom nagomilati toliko obveza koje jednostavno nećete moći odraditi. A ako znate da ste uistinu dali maksimum (bez obzira na to kako Vas šef tretira), na kraju dana možete biti ne samo ponosni na sebe, već i potpuno mirni, znajući da ste napravili sve što je u Vašoj moći.

 

9. Pronađite zdravi način ventiliranja

Nije lako svakodnevno podnositi raznorazne “mušice” našeg šefa koje nam uzrokuju bespotrebni stres. Štoviše, toga stresa se treba znati riješiti na kvalitetan način. Porazgovarajte sa svojim najboljim prijateljem ili članom obitelji o tome, počnite se baviti nekom vrstom fizičke aktivnosti, ili se posvetite svojim hobijima u slobodno vrijeme – opcija je uistinu pregršt.

Ukoliko osjetite da postajete iritabilniji te da Vam u uredu lako “puca film”, razmotrite mogućnost i o tome da na radnom mjestu svakodnevno odvojite nekoliko minuta za prakticiranje mindfulnessa – on će Vam pomoći da smirite misli i da se bolje fokusirate na svoj posao.

 

10. Prebacite se u drugi odjel

Ako ste već isprobali sve tehnike i opcije, te se odnos s Vašim šefom nije nimalo promijenio na bolje, možda je vrijeme da Vam on više ni ne bude šef! Ne možemo se slagati sa svima, te je ponekad puno bolje prekinuti neproduktivan odnos, nego ga siliti da profunkcionira. Ako išta, po statistici postoji nekih 10-20 posto ljudi u populaciji s kojima se jednostavno nikako ne možemo slagati.

Ukoliko vidite da s Vašim šefom niste dobitna kombinacija, pogledajte postoji li mogućnost da se prebacite u neki drugi sektor, zamijenite s nekim od Vaših kolega, ili da se jednostavno preselite u drugu poslovnu jedinicu.

 

Pomoći ćemo Vam da usvojite načela asertivne komunikacije, i da poboljšate odnos sa Vašim nadređenim. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

2 Comments

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *