Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe kao hladan tuš. Odmor koji smo iščekivali kao ozebli sunce prohujao je brzinom svjetlosti, te smo se ponovno našli u uredu, preplanuli od ljetnog sunca i totalno nespremni za nove radne izazove.

Nije rijetkost da ljudi osjećaju da im nakon godišnjeg odmora zapravo treba još jedan godišnji, jer im taj povratak doslovno dođe kao “šaka u oko”. Međutim, postoji nekoliko jednostavnih i praktičnih koraka koje možete napraviti u svojim radnim okolinama, kako bi Vam taj povratak bio što bezbolniji!

 

a) Vratite se s puta barem dva dana prije povratka na posao

Svakako preporučamo da ostavite jedan dan između povratka s puta i Vašeg prvog radnog dana. Taj dan iskoristite da se odmorite od puta, obavite kupovinu namirnica, počistite stan, skuhate nekoliko obroka za Vas i Vašu obitelj, te se suštinski pripremite za sutrašnji povratak na posao. Da, to za Vas znači jedan dan manje odmora, ali prednosti te Vaše “žrtve” su višestruke. Naime, taj jedan dan ranijeg povratka će Vam itekako puno značiti (fizički, psihološki i mentalno), za razliku od scenarija kada biste se s puta vratili večer prije povratka na posao.

 

b) Pripremite se za prvi radni dan

Sigurni smo da ćete zbog uzbuđenja večer prije prvog radnog dana imati poteškoća s usnivanjem – to je sasvim normalno. Međutim, usprkos tome, savjetujemo da se sljedeće jutro ipak nešto ranije ustanete, te da dođete na posao prije svih. To dodatno vrijeme omogućit će Vam da u miru popijete kavu, otvorite Vaše mailove i napravite Vašu jutarnju rutinu u uredu. To će Vam također omogućiti da Vaše kolege i šefa dočekate prvi, što će na njih zasigurno ostaviti pozitivan dojam, jer ćete u njihovim očima ispasti savjesni i odgovorni. Zbog svega toga moguće da ćete prvi radni dan vjerojatno biti umorniji nego inače (unatoč uzbuđenju i adrenalinu), stoga pazite da se ne iscrpite preko Vaših granica.

 

c) Pažljivo napravite Vaš raspored

Nastojte svoj raspored ne preopteretiti obvezama, inače bi Vam odmor i dobro raspoloženje koje ste ponijeli s godišnjeg moglo nestati kao gumicom izbrisano. Ako možete, izbjegnite sve sastanke i naporne razgovore s klijentima, te umjesto toga dan posvetite tome da dobijete informacije o tome što se događalo dok Vas nije bilo. Nikako nemojte “skakati” na sve radne zadatke koji su Vas dočekali, već se prvo posvetite prioritetima. U slučaju da je posla uistinu mnogo, riješite prvo ono što “gori”, iskoordinirajte se s Vašim nadređenim, te svakako imajte na umu širu sliku – je li baš nužno da odmah sada obavite neki zadatak, ili on može pričekati?

 

d) Informirajte se o tome što ste propustili

Ovo je svakako važno da napravite što prije, kako biste svoje vlastite obveze mogli uskladiti s obvezama Vaših kolega. Napravite kratke koordinacije od nekoliko minuta s najvažnijim članovima Vašeg tima, odnosno s onima s kojima najviše surađujete. To može biti u skroz neformalnoj atmosferi – iskoristite jutarnju kavu, pauzu za ručak ili zajedničku cigaretu da, umjesto razgovora o nevažnim stvarima, dobijete one informacije koje će Vam uistinu koristiti kako biste se što prije vratili u “petu brzinu”.

 

e) Strateški “počistite” svoj inbox

Nerijetko se događa da nas po povratku na naša radna mjesta dočeka hrpa e-mailova, međutim odolite iskušenju da ih baš sve otvorite jedan za drugim. Svakako ih prvo “preletite” kako biste vidjeli tko Vam je što poslao, te nakon toga odgovorite na one najhitnije, a ostale ostavite za kasnije, kada ćete imati više vremena. Da, teško je odoljeti porivu da ne kliknemo na svaki taj neotvoreni mail dok ih sve ne “počistimo”, međutim to je svakako kontraproduktivno – važnije je da se usmjerite na one poslove koji uistinu trebaju Vašu pozornost već Vašeg prvog radnog dana.

 

f) Brinite se za sebe

Ponekad se događa da se, zbog toga što smo previše savjesni i odgovorni, pretjerano zatrpavamo poslom nakon povratka s godišnjeg. Osjećamo grižnju savjesti jer nas nije bilo nekoliko tjedana, kolege su (uz svoj posao) trebali preuzeti i dio našeg, te jednostavno imamo potrebu da se “iskupimo”, odnosno da “nadoknadimo štetu”. Međutim, svakako izbjegavajte pretjerano intenzivan radni tempo! Nađite vremena da se odmorite nakon Vašeg prvog radnog dana, kao i nakon svakog dana u prvom tjednu Vašeg povratka na posao – u protivnom biste mogli biti preopterećeni, te itekako frustrirani.

 

g) Pazite na distrakcije

Po Vašem povratku u ured, Vaši kolege će Vas sigurno pitati kako Vam je bilo na godišnjem odmoru, te će htjeti čuti svaki detalj s Vašeg putovanja. Ne dozvolite da se to pretvori u poludnevno ćaskanje! Također, budući da ste se tek vratili, moguće je da Vam se novi poslovi još uvijek nisu “zakotrljali” te da nemate puno radnog angažmana. Međutim, to nije izgovor da cijeli radni dan provedete čitajući vijesti na portalima i pregledavajući društvene mreže. Naprotiv, iskoristite to vrijeme da se pripremite za nadolazeće projekte i za poslove za koje sigurno znate da Vas čekaju u budućnosti – jer će taj period doći, a da niste “ni okom trepnuli”.

 

h) Sjetite se Vašeg odmora

Svakoga od nas uhvatila je sjeta za nedavnim godišnjim odmorom jednom kada smo se ponovno vratili u ured. Ono što svakako treba napomenuti jest da su istraživanja pokazala kako nas razmišljanje o putovanju na kojem smo nedavno bili zaista čini sretnijim, te nas upravo te uspomene mogu motivirati i oraspoložiti kada “potonemo” uslijed stresa i velikog broja obveza koji se jave prvih nekoliko dana na poslu. Sortirajte fotografije s Vašeg putovanja, ispričajte kolegama i prijateljima gdje ste bili, te pregledajte još jednom video snimke koje ste napravili na Vašem putovanju – to je mala tajna koja Vam uistinu u trenu može popraviti raspoloženje.

 

Pomoći ćemo Vam da još uspješnije savladate Vaše radne obveze. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *