Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za godinu koja nam slijedi. Bilo da samo na brzinu promislimo o tome što nas čeka u nadolazećoj godini, ili radimo konkretne planove svaki put kada se prosinac približava kraju, svi smo mi barem jednom u životu donijeli neku novogodišnju odluku – bili mi toga svjesni ili ne. 😉

U čemu zapravo leži poanta novogodišnjih odluka, termina koji se u ovo doba godine počinje “rastezati” u medijima gotovo pa do razine isprazne floskule? Ono što svakako valja napomenuti jest da, ukoliko su kvalitetno definirane, novogodišnje odluke u sebi kriju nevjerojatnu moć i sposobnost utjecaja na našu motivaciju. Štoviše, još su se davni Babilonci i Rimljani krajem svake kalendarske godine obvezivali svojim bogovima za ono što će za njih napraviti u sljedećoj godini – mora da zaista ima nešto u tim odlukama.

Zbog čega ljudi uopće donose novogodišnje odluke? Jer, ruku na srce, zadnji dan prosinca je dan kao i svaki drugi. Međutim, osim što predstavlja posljednji dan kalendarske godine, 31. prosinca dan je kada svi mi na ovaj ili na onaj način sumiramo sve ono što nam se dogodilo i čemu smo svjedočili u prethodnoj godini, te okrećemo novi list u našim životima. I baš zbog toga, taj “mentalni” novi list koji okrećemo nama samima zapravo predstavlja važan događaj kojim doslovno zatvaramo jedno poglavlje našega života, i spremno započinjemo sljedeće.

Koje vrste novogodišnjih odluka postoje? Kako se sat približava ponoći, rezimiramo godinu koja je iza nas, te se sami sebi često obvezujemo da ćemo od sutra zdravije živjeti i hraniti se, dovesti financije u red, poraditi na našoj karijeri, napokon si priuštiti novu edukaciju, otputovati na tu destinaciju koju oduvijek želimo posjetiti, više se posvetiti svojoj obitelji, poraditi na našim socijalnim odnosima, napokon uploviti u bračnu luku, naučiti neku novu vještinu, donijeti veliku odluku koju već neko vrijeme odgađamo, ili čak razvijati vlastitu duhovnost.

Nažalost, neumoljiva statistika nije na našoj strani. Richard Wiseman je na Sveučilištu u Bristolu proveo istraživanje kojim je dokazao da čak 88% novogodišnjih odluka propada i ne uspijeva biti realizirano, unatoč tome što se čak 52% nas osjeća vrlo samopouzdano na Staru godinu kada ih donosimo. Na koji onda način novu godinu dočekati spremno, znajući da će novogodišnje odluke koje donesemo uistinu “držati vodu”?

 

Korak 1 – definirajte što uopće želite

Novogodišnje odluke mogu se odnositi na bilo koju sferu našeg osobnog i profesionalnog života, te upravo u tome leži njihova najveća zamka. Ponekad osjećamo da želimo promjenu ili da želimo nešto drugačije, međutim na svjesnoj razini ne znamo točno što je to. Ponekad jednostavno želimo previše toga napraviti te se preopteretimo odmah u početku, što najčešće rezultira time da nijedan od naših ciljeva ne uspijemo ostvariti kako treba, te onda odustajemo od svih naših nauma. A ponekad odabiremo ciljeve koji su nam suštinski nevažni ili prelagani za ostvariti, zbog čega onaj početni entuzijazam brzo splasne, te se ubrzo nakon toga nađemo još demotiviraniji nego na početku.

Iz svega navedenog nameće se zaključak da kvalitetnu novogodišnju odluku zapravo nije nimalo lako donijeti! Upravo zbog toga odvojite nekoliko minuta za sebe u tišini, te zatvorenih očiju i kroz nekoliko dubokih udaha pogledajte koje misli će Vam se početi “motati” po glavi. Razmislite malo o tome što je to što zaista želite ostvariti, i nakon toga recite sami sebi zbog čega to želite ostvariti. To ne mora biti ništa previše komplicirano – samo si postavite pitanje “Što želim, i zašto to želim?”. Ako zaista iskreno zavirite u svoje srce, odgovore na Vaša pitanja pronaći ćete upravo tamo. 😊

 

Korak 2 – zapišite to što želite

Čak i najkvalitetnija novogodišnja odluka postaje upravo ona floskula s početka naše priče ako nije zapisana. Zbog čega je važno da, jednom kad ste je jasno definirali, Vašu novogodišnju odluku stavite na papir? Kada zapišemo naš cilj, mi smo našem mozgu podsvjesno zadali “naredbu” koju on treba izvršiti. Štoviše, kada mi tu naredbu gledamo napisanu svakoga dana, naš mozak počinje sve više i više razmišljati o njoj, te podsvjesno počinje tražiti različite načine i metode kojom je može izvršiti – čak i dok spavamo. 😉

Novogodišnja odluka koja nije zapisana ostaje samo u našim glavama, te nažalost postaje ništa drugo nego prolazna misao – jedna od tisuće i tisuće onih koje nam samo “prostruje” umom svakoga dana. Zbog toga je i puno manja vjerojatnost da ćemo sami sebe motivirati da bilo što napravimo vis-a-vis nje. S druge strane, pokazano je da samo 3% ljudi zapisuje svoje ciljeve, zbog čega su upravo oni među najuspješnijim ljudima na svijetu. Stoga, papir i olovku u ruke, i neka Vaša novogodišnja odluka (među ostalim) bude da se tim ljudima pridružite!

 

Korak 3 – odredite do kada ćete ostvariti svoj cilj

Najbolji plan na ovome svijetu vrlo brzo pada u vodu ako nema vremenski rok u kojem treba biti ostvaren. Želja koju ste zaželjeli u novogodišnjoj noći ili odluka koju ste čvrsto donijeli 1. siječnja – do kada biste je trebali ostvariti? U sljedećih mjesec dana? Dva? Pola godine? Ili do sljedećih blagdana?

Kada postavimo vremenski rok za izvršenje naših odluka, mi ponovno kao da smo našem mozgu zadali naredbu. Naime, kada postoji vrijeme u kojem naši planovi trebaju biti ostvareni, ono podsvjesno utječe na to da naš vlastiti mozak ulaže puno više truda kako bi pronašao načine za njihovo ostvarenje upravo u tom roku. Kao da ste Vaš automobil prebacili iz prve u petu brzinu, zbog čega ćete na Vaše odredište zaista stići onda kada ste to i planirali. 😉

 

Korak 4 – sjetite se svega što Vam može pomoći u ostvarenju Vaših ciljeva

Ovaj korak većina ljudi preskoči zbog toga jer im se učini nevažnim, ne vide korist u njemu, ili ga jednostavno podrazumijevaju. Što se onda najčešće događa? Entuzijastično krenemo ostvarivati naše ciljeve, međutim početna motivacija i samopouzdanje brzo splasnu kada se suočimo s prvom većom preprekom na našem putu.

Osvijestite i definirajte što Vam može biti od pomoći u ostvarenju Vaših nauma. Koje su Vam informacije potrebne, tko Vam od Vaših bližnjih može biti od pomoći, te na koje sve prepreke možete naići? Ne biste vjerovali koje resurse već sada posjedujete, a upravo će Vam oni dati prijeko potrebnu snagu kada posustanete.

 

Korak 5 – definirajte Vaš prvi korak

U redu, znate što trebate ostvariti i kako ćete to napraviti. Međutim – što sad? Kako da Vaša novogodišnja odluka ipak ne ostane “mrtvo slovo na papiru” koje ćete samo iz dana u dan gledati? Statistika kaže da svaka minuta uložena u planiranje nekog ishoda štedi u prosjeku 10 minuta u njegovoj izvedbi – stoga tu vjerojatnost okrenite sebi u korist!

Što možete poduzeti već danas a da će Vas barem malčice približiti Vašem cilju? Što ćete napraviti čim sat otkuca ponoć? Koji je to prvi korak kojim ćete zakoračiti u Vašu najbolju i najuspješniju godinu do sada? 😉

 

U ime cijelog Mind Lab tima, želim Vam sretnu novu 2019. godinu prepunu osobnih i profesionalnih uspjeha!

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Image designed by Freepik

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *