Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik da se napravi sustavan i kvalitetan selekcijski postupak, te da od apliciranih kandidata zaista za sebe odaberu onog najboljeg. Danas ne samo da je broj prijava na oglase za posao smanjen, već i kandidati koji pošalju svoj životopis i motivacijsko pismo najčešće uopće ne odgovaraju zahtjevima poslodavca po svojim znanjima, sposobnostima i radnom iskustvu, posao vide samo kao privremeno rješenje, ili uopće nisu motivirani za rad u specifičnoj kompaniji. Ispada da se poslodavci danas trebaju puno više “pomučiti” da bi uopće došli do kvalitetnih ljudi.

Odljev stanovnika definitivno se odrazio na strukturu hrvatskog stanovništva, što je posljedično poslodavcima u svim vrstama djelatnosti uzrokovalo poteškoće s pronalaskom kvalitetnog kadra. Da stvar bude još gora, kvalitetni kandidati koji su ostali živjeti na području lijepe naše najčešće neće biti ti koji će napraviti prvi korak prema tvrtkama, već čekaju da one to prvo naprave prema njima. Upravo zbog toga dolazimo do pojma koji danas sve više dobiva na važnosti u području upravljanja ljudskim potencijalima, a to je brendiranje poslodavca (engl. “employer branding”).

 

Poslodavac = brend

Employer branding je, prema jednoj od definicija, proces kreiranja sjajnog mjesta za rad koji se promovira onim talentima čija su znanja i vještine potrebni organizaciji kako bi ona ostvarila svoje ciljeve (Mosley & Schmidt, 2017). U svojoj suštini obuhvaća niz sustavnih strukturalno-komunikacijsko-marketinških aktivnosti koje tvrtka treba poduzeti kako bi se ne samo tržištu predstavila kao poželjan poslodavac, već kako bi privukla, zaposlila i zadržala kvalitetan kadar.

U 60-im godinama prošlog stoljeća, ekspanzijom različitih proizvođača FMCG dobara, više nije bilo dovoljno samo imati kvalitetan proizvod, već se taj kvalitetan proizvod na policama morao istaknuti od drugih kako bi i dalje bio prodavan – i tako su rođeni brendovi. Vrlo slična stvar se u današnje vrijeme počela događati i s poslodavcima.

Istraživanje koje je prije nekoliko godina proveo LinkedIn pokazalo je da svega 12% stanovništva pripada skupini ljudi koji aktivno traže posao, odnosno onima koji tvrtkama samoinicijativno šalju svoje prijave za zaposlenje. To isto istraživanje detektiralo je da 73% populacije pripada tzv. “pasivnim tragačima” posla, onima koji najčešće neće samoinicijativno poslati svoju prijavu za zaposlenje. Pitate se zbog čega? Statistika je tu neumoljiva. Naime, pokazano je da ti ljudi ne žele napraviti prvi korak ka poslodavcima zbog toga što njih 75% istražuje reputaciju tvrtke prije nego pošalju svoju prijavu za posao, 83% navode da im je vrlo važno kakav brend poslodavac ima na tržištu, a njih čak 69% se jednostavno neće prijaviti u kompaniju koja ima lošu reputaciju.

Kvalitetno ulaganje u izgradnju i održavanje brenda Vaše tvrtke može se pozitivno odraziti na čitav niz aspekata Vašeg poslovanja, kao što su:

  • Recruitment – privlačit ćete više kvalitetnih kandidata u Vašem procesu zapošljavanja
  • Angažiranost – Vaši postojeći djelatnici osjećat će se ponosno znajući da rade u kompaniji koja ulaže u izgradnju svoje reputacije
  • Zadržavanje – kreiranjem kvalitetnog i ugodnog mjesta za rad Vašim ćete top talentima olakšati da ostanu dulje vremena raditi u Vašoj tvrtki
  • Kompetitivna prednost – employer brandingom ćete se dugoročno izdići od Vaših konkurenata

 

Kako izgraditi brend poslodavca?

Izgradnja dobre reputacije nije nešto što se događa preko noći – naprotiv, za to je potrebna velika količina vremena, truda i energije. Na sreću, postoji niz aktivnosti koje svaka kompanija može poduzeti već danas kako bi počela angažirati top talente na tržištu:

  • Jasno definirajte ciljeve koje Vi kao kompanija želite postići u narednom vremenskom periodu, te koja Vam je vrsta talenata potrebna za to (njihova znanja, vještine, sposobnosti, kompetencije, radno iskustvo itd.)
  • Evaluirajte trenutni imidž Vaše tvrtke kao poslodavca među Vašim potencijalnim kandidatima (a i među Vašim postojećim djelatnicima)
  • Definirajte što je to jedinstveno što Vaša kompanija nudi budućim zaposlenicima, a što ne mogu dobiti nigdje drugdje (taj se koncept u stranoj literaturi naziva “employer value proposition”)
  • Izradite okvir Vaše employer branding strategije, a to su prvenstveno vizualni izgledi i emocije koje želite pobuditi kod Vaših potencijalnih kandidata
  • Kreirajte zanimljiv i angažirajući sadržaj koji ćete promovirati različitim digitalnim kanalima, a koji “rezonira” s Vašom ciljanom publikom (odnosno, s top talentima koje želite zaposliti)
  • Uložite vrijeme kako biste stupili u kontakt i angažirali Vaše top talente (kroz Vašu stranicu karijera, društvene mreže, oglase za posao itd.)
  • I za kraj, mjerite uspjeh Vaše employer branding strategije, kako biste vidjeli koje aktivnosti funkcioniraju, a koje ne, te kako biste dodatno prilagodili specifične aktivnosti izgradnje Vašeg brenda

Možda jedan i od najvažnijih uvjeta kvalitetno implementirane employer branding strategije jest i sama činjenica da brend treba živjeti “od unutra prema vani”. Točnije rečeno, da bi sve te komunikacijsko-marketinške aktivnosti kojima se neka tvrtka tržištu predstavlja kao poželjan poslodavac uistinu zaživjele u svom punom sjaju i privukle kvalitetne kandidate, od presudne je važnosti da su one autentične, te da zaposlenici te tvrtke njih uistinu i žive. To je poput izgradnje kuće – nema smisla ulagati u vizualni identitet krova ako nismo sagradili dobre temelje, jer će se oni prije ili kasnije urušiti. Slična stvar se može dogoditi i s kompanijama – prezentirajući se na van na određeni način, a ne živeći ta ista načela i vrijednosti unutar same tvrtke zapravo može dovesti do itekako velikog kontraefekta.

Kolumna za InStore magazin

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Kako prodati novi proizvod ili uslugu

Inovacije i širenje asortimana ključan su proces razvoja gotovo pa bilo koje kompanije. Obično nam ideje za to širenje padnu na pamet nakon uvida nastalih analizom tržišta, konkurencije, ili naših

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom