Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj koji je uslijedio nakon odlično izvršenog zadatka na poslu, uspjeha u nekom važnom projektu ili jednostavno iskrenog zagrljaja voljene nam osobe. S druge strane, upravo su te iste emocije često odgovorne za lošu suradnju na radnom mjestu i  nekvalitetne međuljudske odnose, kako u poslovnoj, tako i u privatnoj sferi života. Zbog negativnog utjecaja emocija često se dogodi da poslovni pregovori između tvrtki ne odu u željenom smjeru, klijenti odlaze jer više nisu zadovoljni kvalitetom suradnje, i loša atmosfera koja se vrlo brzo može proširiti čitavom tvrtkom. Štoviše, istraživanja su pokazala da, zbog negativnog utjecaja koje emocije imaju na svakodnevno poslovanje, tvrtke na godišnjoj razini gube milijune dolara!

Svatko se od nas barem jednom našao u situaciji na radnom mjestu u kojoj je na vlastitoj koži posvjedočio koliko zapravo emocije mogu imati štetnih posljedica po našu fizičku i psihičku dobrobit. Zamislite situaciju u kojoj ste od Vašeg šefa dobili iznenadan zadatak da trebate napisati vrlo detaljan i opsežan izvještaj u sljedećih nekoliko dana, zbog čega ćete ne samo morati pomaknuti ostale poslovne obveze, već ćete sigurno ostati prekovremeno svakoga dana dok ga ne napišete do kraja. U potpunosti je razumljivo da ste zbog svega toga nezadovoljni, ali ćete se vrlo vjerojatno ipak primiti posla. Konačno, dovršavate izvještaj i, vidno iscrpljeni od cijelog posla, predajete ga šefu koji nije nimalo zadovoljan, govoreći Vam da neke dijelove izvještaja morate odmah prepraviti. Sada zastanite na trenutak i probajte zamisliti sebe u toj situaciji. Koje bi Vam misli prolazile kroz glavu? Kako biste se osjećali? Što biste u konačnici rekli svom šefu? Gotovo je sigurno da nijedna od te tri komponente nije pozitivna.

Bez obzira na to imate li poriv odbrusiti Vašem šefu, baciti mu izvještaj u lice, ili čak fizički nasrnuti na njega, činjenica jest da bi se u takvoj situaciji svatko od nas vrlo teško kontrolirao da neprimjereno ne reagira. Koliko god su takve reakcije opravdane i vrlo prirodne svakome od nas, one su ipak itekako neprimjerene. Naime, one bi nam zasigurno donijele još veće probleme na radnom mjestu. Upravo se u tome vidi koliko je zapravo važno znati kvalitetno upravljati vlastitim emocijama.

Negativne emocije se ne moraju javiti samo zbog velikog izvještaja. Naprotiv, one se mogu javiti zbog niza drugih, najbanalnijih razloga. Prijateljica koja Vas nije nazvala kako ste se dogovorili ili kolegica s posla koja Vas je po deseti put došla pitati u ured Vas neko glupo pitanje samo su neki od nebrojeno mnogo situacija koje mogu biti okidači za loše emocije, zbog kojih ćete se ne samo vi loše osjećati, već i Vaša okolina. Na koji ih onda način uspješno kontrolirati?

 

  1. Izbjegavajte situacije koje uzrokuju loše emocije – Jedna od najefektivnijih metoda kontrole loših emocija jest upravo prevencija njihovog javljanja. Ako znate da niste pretjerano strpljiva osoba i da će Vam „puknuti film“ ako Vam kolega još samo jednom zakasni poslati neke važne podatke e-mailom, učinite nešto po tom pitanju! Sljedeći put mu blagim, ali odlučnim tonom recite da je jako važno da Vam on te podatke pošalje na vrijeme, kako biste Vi svoj dio posla mogli obaviti u traženom vremenskom roku i kvaliteti. Odvojite malo vremena kako biste sagledali njegovu situaciju te dobili informacije o tome zbog čega on uvijek kasni sa slanjem tih podataka te „sasjekli taj problem u korijenu“.

 

  1. Modificirajte vlastita očekivanja – Nedvojbena je činjenica da se loše emocije često javljaju zbog nerealnih (kako vlastitih, tako i tuđih) očekivanja. Nema smisla da imate grižnju savjesti zbog toga jer niste uspjeli napisati savršen izvještaj, misleći da ništa što ste napisali ne valja. Vrlo je mala vjerojatnost da je baš cijeli izvještaj loš; nadalje, usmjerite se na onaj dio koji ste odlično napisali i slobodno pohvalite samoga sebe za dobro odrađen posao!

 

  1. Promijenite Vaš fokus – Loše emocije nam se često javljaju upravo zbog toga jer čeznemo za nečim (u tom trenutku) nedostižnim. Koliko ste se samo puta uhvatili mjesec dana pred ljeto i shvatili da ne stignete skinuti sve suvišne kilograme kako biste imali dobru liniju za plažu? Koliko god očajavali zbog toga, to Vam neće pomoći da za mjesec dana dostignete građu s naslovnice manekenskih časopisa. Međutim, ono što sigurno možete jest intenzivno krenuti u teretanu i reducirati prehranu te vidjeti koliki ćete rezultat ipak ostvariti u tih mjesec dana. Fokusirajte se upravo na taj proces i neki rezultat će sigurno doći, a za nagradu se uvijek možete počastiti novim kupaćim kostimom!

 

  1. Poradite na svojim mislima – Veliki broj istraživanja jednoznačno je potvrdio da misli imaju vrlo značajnu ulogu u javljanju naših emocija. To zapravo znači da se možda loše osjećate jer imate pogrešne misli ili uvjerenja o nekoj situaciji ili aspektu života koji Vas muči. Niste uspjeli skuhati ručak za Vaše prijatelje onako kako ste htjeli i mislite da će Vas oni sada gledati kao manje sposobnog domaćina? Realnost situacije je gotovo pa sigurno drukčija – ako ste dosada odlično kuhali, zaista je mala je vjerojatnost da oni misle kako je ručak bio loše spremljen, a čak i ako im je to zasmetalo, sigurno Vas zbog toga neće tretirati kao manje vrijednog prijatelja.

 

  1. Kontrolirajte vlastite reakcije – U nekim situacijama ipak ne možemo utjecati na vlastite misli, modificirati situaciju ili posegnuti za nekom trećom metodom, već se loše emocije jave „kao grom iz vedra neba“. Koliko god Vam se činilo da biste najradije „eksplodirali“ i drugoj strani rekli svašta u lice, uvijek imate mogućnost birati svoju reakciju. Možda Vam je srce počelo brže lupati ili ste počeli osjećati grč u želucu, ali nipošto ne znači da to trebate pokazati i na van. Ustanite sa stolice i prošećite u susjednu sobu, nekoliko puta duboko udahnite, ili zatvorite oči i vizualizirajte neku umirujuću scenu. Štogod odabrali napraviti, uvijek imajte na umu činjenicu koju svi mi često zaboravljamo, a ta je da ste upravo Vi odgovorni za kontrolu Vaših emocionalnih reakcija, a ne obratno!

Kolumna za Business & Lifestyle magazin

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom