Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo “prostrujala” glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često je velik i stresan događaj za većinu ljudi. Tu odluku gotovo pa nikad nije lako donijeti. Čak se i oni najkompetentniji zaposlenici koji nemaju većih poteškoća sa zapošljavanjem mogu naći u velikim dilemama kada se govori o ovoj temi. Promjena posla može biti vaš najmudriji korak u karijeri, ili, ako je odigran nepromišljeno, vaš najveći promašaj.

Gallupovo istraživanje iz 2017. pokazalo je da 85% zaposlenika nije zadovoljno svojim radnim mjestima. Štoviše, neki ispitanici izjavili su da doslovno mrze svoj posao, a jedina stvar koja im je mrskija od njihovog posla jest šef za kojeg rade. To znači da ovoga trenutka milijuni ljudi na svijetu razmišljaju samo o jednoj stvari – kako otići iz firme u kojoj rade, i svoju poslovnu sreću pronaći na nekom drugom radnom mjestu koje će uistinu zadovoljiti njihove potrebe i interese.

 

Prvi koraci

Prije nego odjurite vašem šefu u ured i obznanite da odlazite, malo stanite na loptu. Zapitajte se je li zaista potrebno mijenjati posao. Zbog čega ste točno nezadovoljni? Je li to niska plaća, loši međuljudski odnosi, odnos s vašim nadređenim, nemogućnost napredovanja, ili pak činjenica da vam je posao dozlaboga repetitivan i dosadan? Ljudi su ponekad nezadovoljni svojim radnim mjestima, a da nisu ni svjesni konkretnog razloga.

Nakon što ste utvrdili što vas točno muči, pogledajte je li zaista sve tako crno, ili se nešto može napraviti po tom pitanju. Niska primanja ponekad se mogu povećati argumentiranim upitom za povišicu, nekvalitetni odnosi otvorenom komunikacijom, a nemogućnost napredovanja proaktivnošću na radnom mjestu. Vjerujte – opcija je gotovo pa bezbroj, a otkaz je samo jedna od njih.

Zapitajte se također jeste li realistični u svojim željama. Je li ta komponenta posla koja vas toliko muči nešto što vam je objektivna prepreka na putu ka zadovoljstvu, ili je samo produkt vašeg pretjeranog razmišljanja? Jeste li sigurni da ćete to “nešto” za čim tragate zaista dobiti na drugom radnom mjestu, ili to zapravo možete ostvariti na poslu koji sada obavljate?

Razmišljate i o tome da pitate prijatelja ili nekog kolegu za savjet? Nema problema! Budite, svakako, svjesni dvije stvari:

  • Savjeti najbolje funkcioniraju onda kada ih osoba uistinu zatraži. Pitajte se želite li zaista tuđi savjet, ili ćete odluku o potencijalnoj promjeni karijere na kraju dana ipak donijeti sami.
  • Tuđi savjeti uvijek dolaze kao produkt slike svijeta osobe koja ga daje. Ne zaboravite da ta osoba nikada u potpunosti ne može znati kako se osjećate i kako je to zaista biti u vašim cipelama.

I da, svakako treba spomenuti i opciju traženja stručne asistencije. Psiholozi, coachevi i ostali stručnjaci mogu vam biti od velike pomoći u životnom razdoblju karijernih promjena. Oni će vam najčešće dati alternativne perspektive na vašu situaciju, te će vam pomoći da je sagledate objektivnije. Nije sramota pitati za pomoć!

 

Odlučili ste – ipak mijenjate posao! I što sad?

Nakon što ste (uspješno) donijeli odluku, tek sada kreće “pravi” posao! Kakvu vrstu promjene želite? Mijenjate li samo tvrtku u kojoj radite, ili se želite prebaciti u kompletno drugu branšu? Zbog čega mijenjate posao, odnosno što je to što tražite u svom budućem poslodavcu? Koja radna mjesta su vam uopće privlačna? U kojim kompanijama biste htjeli raditi? Koji rang plaće vam je prihvatljiv? S kakvim ljudima želite raditi?

Ljudi često misle da imaju odgovore na sva ova pitanja, međutim kada krenu razmišljati o njima shvate da to i nije baš slučaj. Jako je važno uzeti malo vremena za sebe, razbistriti i “posložiti” vlastite misli, te se upitati ove stvari. Kada točno znate što želite i za kakvim poslom tragate, to samu potragu čini lakšom. U protivnom ćete gubiti vrijeme i energiju razmatrajući poslove i kompanije koje vam zapravo nisu zanimljive i nisu onaj “pravi” odabir za vas. I da, svakako nastojte ostati na vašem trenutnom radnom mjestu dok ne nađete novi, osim ako vam životne okolnosti omogućuju da neko vrijeme budete bez financijskih prihoda.

Koje su prednosti, a koji nedostaci vaše karijerne promjene? Jesu li sve te prednosti jednako važne za vas, ili postoje neke komponente koje su važnije od drugih? Možda radno mjesto koje ste “pikirali” objektivno ima puno prednosti (veća plaća, više odgovornosti, bolji radni uvjeti itd.) i samo jedan nedostatak (više službenih putovanja), a vi ste upravo dobili prinovu u obitelji, i ta putovanja neće ići u prilog tome da puno vremena provodite s njom.

Što biste dobili na novom radnom mjestu, a sada nemate? Postoji li nešto što biste promjenom izgubili, a sada imate? Ta financijski bolja poslovna ponuda na prvu zaista i izgleda primamljivije, međutim odlaskom iz kompanije u kojoj sada radite napustit ćete petero prekrasnih kolega s kojima uživate provoditi vrijeme, i koje možda nećete “dobiti” na novom radnom mjestu. Sve su ovo pitanja koja biste si trebali (barem jednom!) postaviti u vašem tranzicijskom procesu.

Svakako valja imati na umu jednu stvar, a to je da trava najčešće nije zelenija kod susjeda, koliko god nam se to činilo gledajući s ove strane ograde. U potrazi za budućim poslodavcem ljudi su skloni precjenjivati prednosti koje nudi neka kompanija. Koliko god ona na van izgledala prestižno i zanimljivo, vjerujte da se i ona suočava sa sebi svojstvenim izazovima. Taj imidž koji ona ima kada je gledamo izvana često je malčice drugačiji nego kada se zaista zaposlimo u njoj. Faza tzv. “medenog mjeseca” ubrzo prođe nakon potpisa ugovora o radu, te početni entuzijazam gotovo pa uvijek malo splasne – baš poput ispuhanog balona. Jeste li spremni na “ispuhivanje”? 😉

 

Budite proaktivni – i raspitajte se!

Izađite među ljude – doslovno! Networking vam može biti od velike pomoći u pronalasku novog posla. LinkedIn je prije nekoliko godina proveo istraživanje čiji su rezultati pokazali da redovito umrežavanje povećava vjerojatnost za pronalaskom novog posla za čak 61%! Na okupljanjima stručnjaka iz vaše branše suštinski ćete dobiti najrelevantnije informacije “s terena”. Upoznajte se s njima, predstavite se, te im recite što znate raditi i u čemu ste dobri. Ponekad iz razgovora od svega nekoliko minuta s ključnim zaposlenikom neke kompanije možete dobiti više informacija (i posljedično više mogućnosti za zaposlenjem) nego iz njihovog najzanimljivijeg oglasa za posao!

Naravno da nikada ne možemo točno znati kako je zaista raditi za neku kompaniju sve dok nismo i sami proveli neko vrijeme u njoj – ali možemo približno! Raspitajte se među zaposlenicima kompanije koja vam je privlačna kako je to zaista raditi tamo. Pogledajte znate li vi osobno ili netko od vaših kontakata nekog djelatnika te organizacije. Povežite se s njim preko maila ili LinkedIn-a, te ga pitajte sve što vas zanima o tvrtki u kojoj radi – ili ga jednostavno pozovite na kavu. Informacije “iz prve ruke” u situacijama kao što su ova mogu biti od neprocjenjive vrijednosti.

Svakako saznajte i nešto o tome kako ta kompanija zapošljava nove djelatnike, kakav im je selekcijski postupak i koliko traje, što traži u budućim zaposlenicima, što joj je važno, a što nikako ne želi vidjeti kod kandidata. I nemojte stati na tome – pogledajte jesu li te informacije koje ćete dobiti u skladu s onim što tražite! Ako znate da ste veliki individualac, tvrtka koja izrazito cijeni timski rad možda zaista neće biti vaš najsretniji izbor, ma koliko god na prvu nudila neodoljive uvjete.

Ne zaboravite biti u fokusu! Kontaktirajte kompaniju i probajte dogovoriti sastanak s odjelom ljudskih potencijala ili nekom osobom koja je odgovorna za zapošljavanje. Dobro se pripremite za intervju, predstavite se, te im recite kako im možete biti dodana vrijednost i kako im možete pomoći u ostvarenju njihovih ciljeva. Koliko god ponekad izgledalo “izlizano”, gotovo pa svakoj kompaniji imponira kada neka osoba iskaže otvoreni interes za radom za njih – dokle god se klonite izjava koje su fakat izlizane i neoriginalne! Ljudska psihologija je vrlo jednostavna: ljudi su u pravilu skloniji onome što im je poznato naspram onom nepoznatom. I stoga, ako ste ostvarili kontakt s kompanijom koja vam je zanimljiva ili ste im na bilo koji način “zapeli za oko”, ona će vas gotovo pa sigurno imati na umu prilikom sljedećeg zapošljavanja.

Pogledajte je li moguće dogovoriti i obilazak tvrtke, pogotovo ako netko od vaših poznanika radi u njoj. Jedna kratka šetnja može vam biti vrlo vrijedno vrelo informacija. Pogledajte kako se radi u toj kompaniji, upoznajte se s nekim zaposlenicima, pogledajte kako komuniciraju i kako se odnose jedni prema drugima, te generalno kakvu “vibru” ima organizacija. Postavite si pitanje “Je li ovo okolina u koju bih mogao/la dolaziti svaki dan i osjećati se ugodno?”

Svakako se raspitajte i o tome postoji li neka vrsta volonterskog “probnog roka”. Upitajte poslodavca je li moguće odraditi nekoliko sati ili radnih dana u nekom dogovornom aranžmanu. Pogledajte je li ikako moguće malčice “okusiti” posao koji biste radili kako biste vidjeli je li on uopće za vas. Ideja se na prvu može činiti čudnom ili suludom – no nikad ne znate dok ne probate, zar ne? 😉

 

Finalni koraci

Odluka je pala – odabrali ste kompaniju u kojoj ćete nastaviti vaš karijerni razvoj! Međutim, i u ovim posljednjim trenucima prije promjene svakako stvari ne bi trebalo prepuštati slučaju. Kao prvo, ispregovarajte uvjete s budućim poslodavcem – otvoreno, iskreno i bez skrivenih namjera. Ne zaboravite da je svaki razgovor za posao de facto dogovor o “razmjeni dobara” – vi kompaniji dajete svoje znanje, iskustvo i sposobnosti, a ona vama financijsku kompenzaciju, ugodnu okolinu, mogućnost rasta i razvoja ili bilo što drugo što vam je očigledno i bilo zanimljivo da ste je razmotrili kao potencijalnog poslodavca.

Nikako nemojte davati otkaz dok ne dobijete službenu ponudu od budućeg poslodavca! A i kada dođe trenutak da vašem šefu obznanite tu informaciju, odradite vaš otkazni rok odgovorno i savjesno. Ispunite sva vaša zaduženja prema sadašnjem poslodavcu, “zatvorite” sve projekte, te vaš posao prebacite na nekog od vaših kolega koji ostaju u kompaniji. Budite čovjek prije svega! Koliko god vaš sadašnji šef možda bio nepravedan prema vama ili vas maltretirao, “take the high road” – a i time ćete pokazati da ste profesionalac!

Nemojte nikada spaljivati mostove za sobom, ma koliko trenutno bili ljuti ili ogorčeni na svog poslodavca ili nekog od kolega. Poslovni svijet često je nepredvidiv, te nikada ne znate kada ćete, s kime i za koga raditi, i zbog toga uvijek treba ostavljati otvorena vrata iza sebe.

Ne zaboravite: ne postoje ispravne i pogrešne odluke – postoje samo odluke s kojima se jesmo ili nismo uskladili.

Sretno u potrazi za novim poslom!

Kolumna za Poslovni FM radio

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom