Adventsko ozračje već je odavno prisutno među nama. Siguran sam da vas je barem djelomično zahvatilo to blagdansko ludilo koje kao da se pojavi preko noći čim se prve lampice upale na gradskim ulicama. Kolektivna strka i žurba su sveprisutne ovih dana, postepeno povećavajući svoj intenzitet kako se bližimo kraju godine. Svi žele poslove privesti kraju i “poravnati” račune, da bi u miru mogli “uploviti” u nadolazeću 2020. godinu.

Kako se približavamo kraju mjeseca prosinca, mnogi krenu razmišljati o planovima za nadolazeću godinu. Nažalost, milijuni novogodišnjih odluka nikada ne zažive nakon prvih nekoliko siječanjskih dana. Teretane će biti prepune u prvom tjednu nakon Nove godine, nakon čega će se malo po malo ispražnjavati, a nastupit će siječanjska depresija. Odluke i planovi doneseni u novogodišnjoj noći ili netom prije najčešće ne zažive zbog toga što – nisu dobri. Jednostavno “ne drže vodu”. Nadolazeću godinu treba pomno isplanirati, što ponekad nije nimalo lako.

Ako ste i vi sami pali pod utjecaj blagdanskog ludila, zadnja stvar koja vam je potrebna je još jedna obveza – obveza planiranja sljedeće godine. I vjerojatno nemate vremena ni odgovoriti svima na mailove, a kamoli odvojiti sat ili dva da biste napisali najvažnije korake za nadolazeću godinu. Međutim, unatoč tome, ja vas pozivam da to napravite. Vrijeme utrošeno u planiranje pomaže nam bolje odrediti fokus i usmjeriti energiju na ono što nam je važno. Vrijeme odvojeno za planiranje nadolazeće godine može biti jedan od strateški najvažnijih poslova koji ćete napraviti.

Zbog čega je važno isplanirati godinu? Bez plana gubimo fokus. A bez fokusa de facto ne znamo kuda idemo. To je kao da pokušavate pogoditi metu koju ne vidite. Možete biti najbolji strijelac na svijetu – uzalud vam sav vaš talent.

Čak i oni pojedinci koji odvoje malo vremena za planiranje svoje nove godine, zaborave na prvi (možda i najvažniji) korak cijelog procesa – osvrt na proteklu godinu. Uzmite malo vremena i razmislite o odgovorima koje biste dali na sljedećih pet pitanja:

  1. Što je sve bilo dobro u protekloj godini? Na što sam ponosan/na?
  2. Što je moglo biti bolje?
  3. Da mogu vratiti vrijeme 365 dana unatrag, što bi napravio/la drugačije? Zbog čega?
  4. Koji su najvažniji uvidi koje sam stekao/la i lekcije koje sam naučio/la u protekloj godini?
  5. Na čemu sam sve zahvalan/na iz potekle godine? Jesu li to iskustva koja sam proživio/la, ljudi koje sam upoznao/la, ili konkretni poslovi koje sam odradio/la?

 

Zbog čega je važno da napravimo reviziju prethodne godine? Bez toga, ne bismo ništa naučili. I jedino na taj način u nadolazećoj godini možemo biti bolji, mudriji i učinkovitiji. Jedino na taj način možemo biti bolji djelatnik, direktor, roditelj, prijatelj. Uplovljavajući u novu godinu sa starim modusom operandi ona prethodna zapravo nema smisla. Kao da je nismo ni proživjeli.

 

U redu, vrijeme je da se napokon “bacimo” na planiranje. Evo par konkretnih savjeta koji vam mogu pomoći u tom procesu:

 

  1. Što točno želite ostvariti?

Više zarađivati, biti bolji kolega, ili zdravije živjeti? Takve ciljeve odmah “bacite u vodu”. Što znači “više zarađivati”? Je li to 1.000 kuna mjesečno, 10 puta toliko ili 100 puta toliko? Što znači biti bolji kolega? Znači li to da ćete više vremena provoditi s vašim suradnicima za ručkom, družiti se s njima svaki petak nakon posla, ili im pak pomagati sa svakim njihovim projektom? Vaši ciljevi trebaju biti savršeno jasni šestogodišnjem djetetu i osamdesetogodišnjoj starici.

 

  1. Kako ćete znati da ste ostvarili vaše ciljeve?

Možete li nekako “izmjeriti” vaš napredak? Ako su vaši ciljevi financijski, možete ih izmjeriti u nekoj valuti. Ako su pak vezani uz gubitak kilograma, njih također možete motriti na vašoj vagi. Nije loše imati neku vrstu “mjerne jedinice” koja će nam pomoći u tome da odredimo naše ciljeve – treba samo biti malo kreativan. Želite u 2020.-oj bolje voditi firmu? Nema problema! Kako ćete to “izmjeriti”? Kroz povećan broj sastanaka s vašim ključnim ljudima, većim angažmanom u procesu zapošljavanja novih djelatnika, ili pak mjesečnim uvidom u vaše marketinške KPI-jeve?

 

  1. Jesu li vaši ciljevi uopće ostvarivi?

Psihologija je već odavno otkrila da nas najviše motiviraju oni zadaci koji su dovoljno teški da nas “natjeraju” da koristimo sve naše sposobnosti. Prelagane ciljeve ostvarit ćemo odmah, nakon čega će naš entuzijazam splasnuti, te ćemo se vrlo brzo naći vozeći u prvoj brzini, bez ikakvog napretka i razvoja. Od preteških ciljeva, pak, ćemo vrlo brzo odustati, kada vidimo da smo precijenili vlastite mogućnosti, i da smo pred sebe ipak stavili prevelik zalogaj.

 

  1. Zbog čega želite ostvariti svoje ciljeve?

Što ćete dobiti njihovim ostvarenje? Je li “to nešto” u skladu s vašim vrijednostima i svime onime što vam je važno u životu? Uzalud i najučinkovitija metodologija postavljanja ciljeva, ako ti ciljevi nisu u skladu s našim sustavom vrijednosti.

 

  1. Kako ćete provjeravati svoj napredak?

Znate li odgovor na pitanje “kako pojesti slona”? Komad po komad, naravno. Koliko god se neki posao na prvu činio velikim poput planine na koju mislite da se nikada nećete popeti, korisno je prisjetiti se da i za najstrmije uzvisine postoji način kako možete osvojiti njihov vrh. Idemo korak po korak. Razlomite vaše ciljeve na manje dijelove i obvezno, ali obvezno za svaki od njih odredite vremenski rok. Bez vremenskog roka ciljevi ostaju “slobodno lebdjeti u zraku”, te se suštinski nikada ne prisilimo ostvariti ih.

 

Zadnja, ali ne manje važna stvar: svakako u novu godinu uđite “čiste glave”. Prije nego se vaši mobilni telefoni prebace na kalendar 2020.-e, završite sve poslove koji su negdje ostali “visjeti” u zraku. Jesu li to mailovi na koje trebate odgovoriti, izvještaji koje trebate poslati, ili pak ponude vašim klijentima koje trebate napisati? Prekopajte vaše stolove, torbe i ladice i pronađite sve zaboravljene to-do liste koje ste nekoć napisali. Pogledajte jesu li neki poslovi ostali nedovršeni.

Možda zvuči banalno, ali to ima itekako veliki utjecaj na naš podsvjesni um. Kada u novu godinu uđemo neopterećeni “repovima” prethodne, tek onda imamo snage i energije fokusirati se na one najvažnije projekte.

 

Želim vam blagoslovljen Božić i uspješnu novu 2020. godinu!

Kolumna za Poslovni FM radio

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Ekstroverti vs. introverti – tko zapravo pobjeđuje u poslovnom svijetu?

Favoriziranje ekstroverata je trend koji je dugo vremena bio zastupljen u poslovnom svijetu. Za njih se smatralo da su društveno dominantniji i da brže ostvaruju utjecaj nad drugima. Uspješnije prodaju

Rad od kuće – osvrt na nove poslovne trendove i psihološke posljedice koje su njima rezultirale

Rad od kuće za većinu je tvrtki postao novo normalno. Nešto što se do prije nekoliko mjeseci možda činilo kao znanstvena fantastika danas nam je svakodnevica. Za IT kompanije to

Mlad ili iskusan djelatnik – kako izabrati kada nema vremena za uhodavanje u posao?

Prije godinu dana razgovarao sam s jednom poznanicom, vlasnicom knjigovodstvenog servisa. Požalila mi se na povećan opseg posla koji ju je zadesio posljednjih dana. Kada sam je upitao zbog čega

Post-korona: kako se vratiti u “normalno” poslovanje puno neizvjesnosti?

Odradili smo sve - bili smo u izolaciji, brojali smo zaražene sa Stožerom civilne zaštite, pohađali smo webinare, kupovali online - i sada je vrijeme za povratak u normalno. Novo

Kako prodavati u vrijeme koronavirusa?

Pandemija koronavirusa preko noći nam je okrenula život naglavačke. Svakodnevicu koju smo do prije dva mjeseca poznavali kao da je vjetar otpuhao u zaborav. Osim što su nam životi uvelike

Od webinara do webinara – zbog čega neki ni sada ne staju s luđačkim tempom?

Prije par tjedana razgovarao sam s kolegicom oko termina za webinar koji bismo uskoro trebali održati za jednog klijenta. Predložio sam joj konkretan datum i upitao je odgovara li joj.

Kako rukovoditi milenijalcima?

Predviđa se da će kroz sljedećih deset godina milenijalci sačinjavati preko 75% radno aktivne populacije. Kakav je vaš stav o tome? Gotovo pa i nema kompanije koja se u posljednje

Kako “sačuvati živce” i preživjeti izolaciju?

Već smo mjesec dana u lockdownu zbog pandemije koronavirusa, i njegove popratne pojave lagano su zabrinjavajuće. Gotovo pa nema dana kada na društvenim mrežama ne vidim barem jedan od sljedećih

Što nam je činiti u doba pandemije koronavirusa ako smo obrtnici ili vlasnici malih poduzeća?

Danas sam čitao jedan članak na poznatom hrvatskom poslovnom portalu, te mi je za oko zapela jedna od rečenica autorice koja glasi otprilike ovako: "Sada će nam doći na naplatu

Kako rukovoditi djelatnicima u vrijeme COVID-19 krize?

Pandemija koronavirusa svima je "utjerala strah u kosti". A to posebice mogu osjećati oni koji se u kompanijama nalaze na rukovodećim pozicijama. U ova ekstremno stresna i neizvjesna vremena, odgovornost

Kako se nositi sa stresom u vrijeme kolektivne panike i neizvjesnosti?

Pandemija koronavirusa doslovno nas je "išamarala" i preko noći promijenila naše živote iz korijena. Od "nekog tamo virusa iz Kine sličnog gripi" do de facto koraka pred uvođenje potpune karantene

15 savjeta kako učinkovito raditi od kuće

Pandemija virusa COVID-19 većinu je hrvatskih (pa i svjetskih) kompanija prisilila na drastičnu promjenu načina obavljanja posla. Rad od kuće, oblik poslovanja oko kojeg su se do jučer "lomila koplja",

Zbog čega se (ne) plašimo koronavirusa?

Pričam nekidan s jednom kolegicom o ovoj novonastaloj situaciji koja nas je sve iznenadno zatekla. Kaže da je ovi dani podsjećaju na proljeće 1986., kada se dogodila eksplozija u Černobilu.

Romantična veza na radnom mjestu – da ili ne?

Na ljubav gotovo pa nitko nije imun - ma koliko mi tvrdili suprotno. Amorova strelica može nas pogoditi u bilo kojem trenutku, i to je ono što, u krajnju ruku,

Kako zapošljavati u FMCG sektoru?

Prije nekoliko mjeseci vodio sam zanimljiv razgovor s jednim kolegom, inače menadžerom iz FMCG branše, odgovornim za zapošljavanje djelatnika u svojoj kompaniji. "Koga tražiš?" - upitao sam ga "Pa radnika."

Uspješno isplanirajte nadolazeću godinu u nekoliko koraka!

Adventsko ozračje već je odavno prisutno među nama. Siguran sam da vas je barem djelomično zahvatilo to blagdansko ludilo koje kao da se pojavi preko noći čim se prve lampice

Interna komunikacija u tvrtki – jesmo li spremni preuzeti odgovornost?

Prije nego uopće "zaronimo" u ovu temu, zamolit ću vas da mi odgovorite na sljedeće pitanje: koji je najveći izazov s kojim se vaši kolege ili zaposlenici trenutno suočavaju? Slobodno

Kako prodati novi proizvod ili uslugu

Inovacije i širenje asortimana ključan su proces razvoja gotovo pa bilo koje kompanije. Obično nam ideje za to širenje padnu na pamet nakon uvida nastalih analizom tržišta, konkurencije, ili naših

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna