Pandemija virusa COVID-19 većinu je hrvatskih (pa i svjetskih) kompanija prisilila na drastičnu promjenu načina obavljanja posla. Rad od kuće, oblik poslovanja oko kojeg su se do jučer “lomila koplja”, danas je odjednom postao nova svakodnevica.

Raditi od doma ponekad nije nimalo lako, posebice ako smo navikli da svakoga dana putujemo do svog ureda. Dom poistovjećujemo s obitelji, kućanskim obvezama i slobodnim vremenom, zbog čega je vrlo lako izgubiti radni fokus i “skliznuti” u neke aktivnosti kojima ćemo, ruku na srce, samo potratiti vrijeme. Kako onda tih osam, devet ili koliko već sati biti produktivan unutar vlastita četiri zida?

 

1. Ustanite u standardno vrijeme kao i inače

Rad od kuće sa sobom nosi puno veću fleksibilnost u radnom vremenu – što ponekad uključuje i sam trenutak kada počinjemo s radom. Ako nemamo šefa ili kolege kojima se trebamo javiti odmah u devet ujutro, vrlo je lako planirani početak rada malčice odgoditi jer bismo ostali još malo spavati ili izležavati se u krevetu.

Nastojte odoljeti tom porivu, koliko god bio privlačan – ako išta, zbog sebe. U periodu kad radimo od doma jako je važno sačuvati radne navike koje smo stekli, a jutarnje buđenje je jedna od najosnovnijih!

 

2. Odradite svoj uobičajeni jutarnji ritual

Mi ljudi smo bića navika, a jutarnji rituali nam dokazano pomažu da se uspješno pripremimo za nadolazeći dan. Tuširanje, doručak, kratka fizička aktivnost – vi znate svoju dobitnu kombinaciju za početak dana. Samo zato što radite od kuće ne znači da biste svoje jutarnje rituale trebali preskakati.

 

3. Obucite se kao da idete na posao

Kada kažemo “rad od kuće”, jedna od prvih asocijacija je “rad u pidžami ili kućnom ogrtaču”. Da, rad od doma nam zaista pruža taj luksuz, što ne znači da je to ispravan odabir. Pidžame i kućnu odjeću naš mozak poistovjećuje s opuštanjem i slobodnim vremenom. Ta veza je u našem mozgu toliko jaka da je de facto puno teže fokusirati se na rad kada nosimo takvu vrstu odjeće.

Naravno, to ne znači da trebate oblačiti odijela i kravate dok ste kod kuće. Traperice, košulja ili polo majica bit će dovoljni da vas “setiraju” u radni mod.

 

4. Odredite mjesto s kojeg ćete raditi

Kada radimo od doma, samo okruženje doma nam otežava koncentraciju i fokus. Tada nam se kuhanje ručka ili peglanje veša odjednom mogu činiti najzanimljivijim aktivnostima na svijetu – samo da se ne trebamo posvetiti našem standardnom poslu.

Kao što na svom radnom mjestu zasigurno imate mjesto za rad koje je baš vaše, zbog čega ne biste istu stvar napravili i u vašem stanu – barem dok vam je on privremeni ured. Naime, kada stalno radimo s jedne te iste lokacije, naš je mozak vrlo brzo počne poistovjećivati s radom. Nakon toga, dovoljno je samo doći na tu lokaciju da se naš mozak “prebaci” u radni način. Stoga, najidealnije bi bilo kada biste imali odvojenu sobu ili barem stol koji ćete koristiti samo za rad – i ni za što drugo.

 

5. Izbjegavajte ležanje u krevetu

Svatko od nas je barem jednom radio na laptopu iz udobnosti svog kreveta. Međutim, dugoročnim prakticiranjem rada iz udobnosti vlastitog kreveta ipak radimo više štete nego koristi. Što se događa? Radeći dok ležimo s vremenom krevet počinjemo poistovjećivati s mjestom za rad umjesto kao mjesto na kojem spavamo. Posljedično, možemo imati velikih poteškoća s usnivanjem kada dođe vrijeme za spavanje i općenito kvalitetnom sna.

Zapamtite – najbolje je kada krevet koristimo isključivo za spavanje!

 

6. Reorganizirajte svoje kućanstvo

Samo zato što radimo od doma ne znači da više nemamo svojih privatnih obveza – djeca, kućni ljubimci i kućanske obveze i dalje su tu. Kada nam vlastiti dom postane (privremeni) ured, članovi naših obitelji puno nam lakše prekidaju prijeko potrebnu koncentraciju za rad.

Da se to ne bi događalo, dogovorite se sa svojim ukućanima o preraspodijeli kućanskih poslova – tko će napraviti koji dio posla i (do) kada. Svakako ih informirajte kada ste dostupni za njih, a kada je vaš fokus ipak potrebniji na poslu. Možda će već jedan dobar par slušalica biti dovoljan da se “odmaknete” od svega i fokusirate na rad.

 

7. Odredite vrijeme za rad i vrijeme za odmor

Ovaj savjet vrijedi kako za rad od kuće, tako i za uoičajen rad u uredu. Mi ljudi nismo strojevi i rijetko tko može “odguliti” osmosatni radni dan bez pauze. Zbog toga je jako važno odrediti vrijeme kada radimo, a i vrijeme kada se odmaramo. Najbolja je kombinacija da periode od sat do sat i pol posla “razbijemo” kratkom 15-20-minutnom pauzom.

 

8. Budite i dalje u kontaktu s drugima

Za to iskoristite mogućnost tehnologije – samo zato što smo fizički udaljeni jedni od drugih ne znači da se ne možemo čuti ili vidjeti. Skype, WhatsApp poziv ili Facetime – opcija je zaista pregršt. Ne samo da je važno održavati kontakte s kolegama radi svakodnevnog posla, već nam razgovor s drugima pomaže u borbi protiv izolacije i osjećaja usamljenosti.

 

9. Distraktore smanjite na minimum

Kada nismo u uredu, imamo puno veću slobodu koristiti naš mobitel ili gledati televizor dok radimo. Ako išta, nema nikakvog šefa da nas u tome kontrolira! Ako vam je glavom prošla misao da ćete jednostavno “multitaskati” između svog posla i društvenih mreža, varate se. Svaki prekid u radu može nam narušiti našu koncentraciju čak za sljedećih 25 minuta!

Kada radimo, onda radimo – i najbolje da tada ugasimo svoj e-mail preglednik i notifikacije na mobitelu.

 

10. Znajte kad ste u danu najproduktivniji

Je li to jutro? Kasno popodne? Možda navečer? Rad od kuće pruža malo više fleksibilnosti da posao prilagodite svom vlastitom ritmu.

 

11. Koristite aplikacije

Također jedan od savjeta koji vrijedi kako za ured, tako i van ureda. Radeći remote može biti puno teže uspostaviti kvalitetnu organizaciju posla i koordinaciju među ostalim kolegama. U tom vam slučaju razne aplikacije mogu priskočiti u pomoć!

Za upravljanje radnim zadacima možete isprobati aplikacije kao što su Asana, Basecamp, Trello i Freedcamp. Za učinkovito upravljanje vremenom slobodno testirajte Harvest, RescueTime ili Toggl.

 

12. I dalje poštujte svoje radno vrijeme

Radeći od doma vrlo se lako “prekine” ona jasna granica između posla i privatnog – jer smo stalno na “privatnom” terenu. Nije onda rijetkost da ostanemo za laptopom do kasno navečer, potpuno gubeći pojam o vremenu. Samo zato što radimo od doma ne znači da se trebamo “ubijati” od posla. I u tim je situacijama važno znati kada gasimo laptop i posvećujemo se svojim najmilijima. Kad ste gotovi, gotovi ste!

 

13. Slobodno se nagradite!

Psiholozi su još davno otkrili koliki utjecaj nagrade imaju na naše ponašanje i motivaciju. A rad od kuće za nekoga može biti vrlo izazovan, da ne kažem i težak. Zbog čega se ne biste nagradili nakon uspješno odrađenog radnog dana – makar to značilo da niste ni izašli iz stana! 😊

 

14. Izađite u šetnju

Samo zato što se preporučuje da periodu pandemije koronavirusa većinu vremena budemo u zatvorenom, ne znači da je izlazak iz kuće zabranjen. Naprotiv, možemo šetati i uživati u sunčanom vremenu dokle god se ne grupiramo u velike skupine, držimo razmak jedni od drugih i redovito dezinficiramo ruke.

Boravak na svježem zraku ima puno benefita za našu radnu produktivnost. Ako ste “zapeli” pišući neki izvještaj i riječi nikako ne “izlaze” iz vaše glave, možda je sve što vam treba – jedna kratka šetnja. 😉

 

15. Pripazite na svoju cyber sigurnost

U slučaju da pri radu od doma koristite osobni laptop ili ostale elektroničke uređaje, a posebice ako vam je pojam cyber sigurnosti velika nepoznanica, obratite se za pomoć pouzdanom izvoru koji vam može dati koristan savjet u tom području.

 

Pomoći ćemo vam da budete produktivni u svoja vlastita četiri zida. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Mlad ili iskusan djelatnik – kako izabrati kada nema vremena za uhodavanje u posao?

Prije godinu dana razgovarao sam s jednom poznanicom, vlasnicom knjigovodstvenog servisa. Požalila mi se na povećan opseg posla koji ju je zadesio posljednjih dana. Kada sam je upitao zbog čega

Post-korona: kako se vratiti u “normalno” poslovanje puno neizvjesnosti?

Odradili smo sve - bili smo u izolaciji, brojali smo zaražene sa Stožerom civilne zaštite, pohađali smo webinare, kupovali online - i sada je vrijeme za povratak u normalno. Novo

Kako prodavati u vrijeme koronavirusa?

Pandemija koronavirusa preko noći nam je okrenula život naglavačke. Svakodnevicu koju smo do prije dva mjeseca poznavali kao da je vjetar otpuhao u zaborav. Osim što su nam životi uvelike

Od webinara do webinara – zbog čega neki ni sada ne staju s luđačkim tempom?

Prije par tjedana razgovarao sam s kolegicom oko termina za webinar koji bismo uskoro trebali održati za jednog klijenta. Predložio sam joj konkretan datum i upitao je odgovara li joj.

Kako rukovoditi milenijalcima?

Predviđa se da će kroz sljedećih deset godina milenijalci sačinjavati preko 75% radno aktivne populacije. Kakav je vaš stav o tome? Gotovo pa i nema kompanije koja se u posljednje

Kako “sačuvati živce” i preživjeti izolaciju?

Već smo mjesec dana u lockdownu zbog pandemije koronavirusa, i njegove popratne pojave lagano su zabrinjavajuće. Gotovo pa nema dana kada na društvenim mrežama ne vidim barem jedan od sljedećih

Što nam je činiti u doba pandemije koronavirusa ako smo obrtnici ili vlasnici malih poduzeća?

Danas sam čitao jedan članak na poznatom hrvatskom poslovnom portalu, te mi je za oko zapela jedna od rečenica autorice koja glasi otprilike ovako: "Sada će nam doći na naplatu

Kako rukovoditi djelatnicima u vrijeme COVID-19 krize?

Pandemija koronavirusa svima je "utjerala strah u kosti". A to posebice mogu osjećati oni koji se u kompanijama nalaze na rukovodećim pozicijama. U ova ekstremno stresna i neizvjesna vremena, odgovornost

Kako se nositi sa stresom u vrijeme kolektivne panike i neizvjesnosti?

Pandemija koronavirusa doslovno nas je "išamarala" i preko noći promijenila naše živote iz korijena. Od "nekog tamo virusa iz Kine sličnog gripi" do de facto koraka pred uvođenje potpune karantene

15 savjeta kako učinkovito raditi od kuće

Pandemija virusa COVID-19 većinu je hrvatskih (pa i svjetskih) kompanija prisilila na drastičnu promjenu načina obavljanja posla. Rad od kuće, oblik poslovanja oko kojeg su se do jučer "lomila koplja",

Zbog čega se (ne) plašimo koronavirusa?

Pričam nekidan s jednom kolegicom o ovoj novonastaloj situaciji koja nas je sve iznenadno zatekla. Kaže da je ovi dani podsjećaju na proljeće 1986., kada se dogodila eksplozija u Černobilu.

Romantična veza na radnom mjestu – da ili ne?

Na ljubav gotovo pa nitko nije imun - ma koliko mi tvrdili suprotno. Amorova strelica može nas pogoditi u bilo kojem trenutku, i to je ono što, u krajnju ruku,

Kako zapošljavati u FMCG sektoru?

Prije nekoliko mjeseci vodio sam zanimljiv razgovor s jednim kolegom, inače menadžerom iz FMCG branše, odgovornim za zapošljavanje djelatnika u svojoj kompaniji. "Koga tražiš?" - upitao sam ga "Pa radnika."

Uspješno isplanirajte nadolazeću godinu u nekoliko koraka!

Adventsko ozračje već je odavno prisutno među nama. Siguran sam da vas je barem djelomično zahvatilo to blagdansko ludilo koje kao da se pojavi preko noći čim se prve lampice

Interna komunikacija u tvrtki – jesmo li spremni preuzeti odgovornost?

Prije nego uopće "zaronimo" u ovu temu, zamolit ću vas da mi odgovorite na sljedeće pitanje: koji je najveći izazov s kojim se vaši kolege ili zaposlenici trenutno suočavaju? Slobodno

Kako prodati novi proizvod ili uslugu

Inovacije i širenje asortimana ključan su proces razvoja gotovo pa bilo koje kompanije. Obično nam ideje za to širenje padnu na pamet nakon uvida nastalih analizom tržišta, konkurencije, ili naših

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom