Pandemija koronavirusa svima je “utjerala strah u kosti”. A to posebice mogu osjećati oni koji se u kompanijama nalaze na rukovodećim pozicijama. U ova ekstremno stresna i neizvjesna vremena, odgovornost za desetke, možda i stotine ljudi koji se nalaze ispod nas za neke je rukovoditelje možda i najveći izazov s kojim su se susreli. Čak i ako ste dobar rukovoditelj, nije vam lako – to vam odmah priznajem. Ako ste pod stresom, brinete se ili imate stotinu pitanja – vaše reakcije su sasvim očekivane i “normalne”.

U ovoj situaciji koja nas je svih zatekla preko noći nema šalabahtera. Koronavirus je pojava s kojom se susrećemo po prvi put. I zbog toga nadolazeći period neizvjesnosti na kušnju će staviti sve naše sposobnosti, a posebice vještine kriznog komuniciranja i vođenja tima u organizacijama.

Da, pandemija će imati katastrofalne posljedice za poslovanje, te je gotovo pa nemoguće vidjeti svjetlo na kraju tunela. Međutim, ako smo “stalno u tom filmu” i kontinuirano razmišljamo o scenarijima poslovne (pa i osobne) propasti – ruku na srce, teško da će nas takvo stanje igdje dovesti. Posebice u ovom periodu kada se od rukovodećeg kadra se očekuje akcija više no ikad! U jednom od prijašnjih postova sam rekao, i reći ću opet – svaka kriza je prilika, koliko god se taj koncept iz ove pozicije činio nerealnim, da ne kažem suludim.

Stoga, evo nekoliko korisnih i praktičnih savjeta za rukovoditelje:

 

1. Redovita i jasna komunikacija

Komunikacija među članovima tima u ovom periodu važna je koliko i dezinfekcija ruku. Komunicirajte redovito, jasno, direktno i bez okolišanja – koji god kanal komunikacije koristili. Naime, kada ne komuniciramo, drugoj strani ostavljamo slobodan izbor da sama donese zaključke o nekoj temi. Nažalost, tada je puno veća vjerojatnost da se donese negativan ili kriv zaključak. A sad zamislite koliko negativan on može biti u ovom vremenu kolektivne panike.

S druge strane, redovita komunikacija ne samo da smanjuje vjerojatnost donošenja krivih zaključaka (pa posljedično i bespotrebnog potenciranja stresa), već i članovima našeg tima pokazujemo da smo prisutni i da nam je stalo. Brojni rukovoditelji će se zbog koronavirusa naći u situaciji kada jednostavno neće znati što im je činiti. Ali to ne znači da trebate skrivati glavu u pijesak. Naprotiv, već samim pokazivanjem da brinete oko poslovanja svojim ste djelatnicima poslali važnu poruku – bitno je samo otvoriti komunikacijske kanale.

Naravno da u vremenu rada od kuće ta aktivnost može biti otežana. Na sreću, tehnologija je tu! Citirat ću dio jednog svog prijašnjeg posta u kojem sam spomenuo nekolicinu korisnih aplikacija. Za upravljanje radnim zadacima tu su AsanaBasecampTrello i Freedcamp. Za učinkovito upravljanje vremenom isprobajte HarvestRescueTime ili Toggl.

 

2. Iskrenost

Krizna razdoblja ne ostavljaju prostora za muljanje i “pretakanje iz šupljeg u prazno”. Budite iskreni, čak i prilikom komuniciranja neugodnih vijesti. Trebaju se rezati troškovi u kompaniji? Poslovanje se treba reorganizirati iz temelja? Otkazi su na pomolu? Onda tako i recite. Unatoč vašoj najboljoj namjeri, neke stvari će se ipak odviti van vaše kontrole. Pokazivanje iskrene brige prema poslovanju i djelatnicima bit će vaš najmudriji potez.

Kao ni humanitarnog rada, višak iskrene komunikacije neće škoditi. Najgora stvar koja se može raditi jest pretvarati se da je sve u redu. Zaposlenici znaju da to nije istina, i s takvim pristupom mi kao rukovoditelji ostavljamo vrlo negativan dojam na njih.

I zapamtite – u redu je priznati da nešto ne znamo.

 

3. Donošenje odluka

Uključivati djelatnike u proces decision makinga nikada nije loša ideja, a posebice u ovo vrijeme. Tim potezom mi kao rukovoditelji radimo dvostruku dobit: dobivamo korisne prijedloge za poboljšanje trenutnog stanja u timu ili organizaciji (kojih se osobno možda i ne bismo sjetili), a našim zaposlenicima istovremeno pokazujemo da su nam bitni i da ih cijenimo, što dugoročno poboljšava odnose – makar i na daljinu. U ovo stresno doba nitko ne bi trebao samostalno odlučivati, pa ni vi.

S obzirom na vašu rukovodeću poziciju, od vas će se i očekivati promptno reagiranje. Meni je osobno vrlo koristan uvid bio osvještavanje činjenice da djelatnici uvijek promatraju svoje nadređene, htjeli oni to ili ne, te bili oni toga svjesni ili ne – i od njih očekuju neku (re)akciju. Bolje je donijeti odluku, pa makar i pogrešnu, nego je uopće ne donijeti. Najgore je pustiti vremenu i vanjskim okolnostima da donesu odluku umjesto nas, jer oni gotovo pa uvijek donesu onu pogrešnu.

 

4. Davanje uputa

Način poslovanja se promijenio, i to drastično. I baš zbog toga vašim su djelatnicima potrebne jasne upute više nego ikad. Je li se nekom od vaših djelatnika promijenio opis posla? Kako se sada trebaju obavljati radni zadaci? Na koji je način posao organiziran? Kako se vrši koordinacija među djelatnicima? Mnogo je sada prilika za javljanje nesporazuma.

Ako vaši djelatnici rade od doma, već je to dovoljna promjena radne rutine koja zahtjeva dodatne upute i koordinaciju. Ako su i dalje na svojim radnim mjestima, recite im što je sada drugačije – počevši od higijenskih protokola.

 

5. Prisutnost

Ljudi se trebaju osjećati sigurno – kako u životu, tako i na svojim radnim mjestima. I ta je sigurnost jedna od univerzalnih ljudskih potreba. Rukovoditelji svojom komunikacijom i pristupom prema djelatnicima uvelike kreiraju taj osjećaj. Empatija i suosjećanje dva su glavna sastojka koja vam tu mogu biti od velike pomoći. A i humor nije za baciti. 😉

Budite tu za svoje djelatnike, i odvojite malo vremena za njih. Ni njima, kao ni vama, nije lako. Pitajte ih kako se osjećaju, o čemu razmišljaju i što ih brine. Pa makar imali vrlo malo komunikacijskih ili psiholoških vještina, sama vaša spremnost na to da im postavite par pitanja i saslušate što imaju za reći učinit će puno. A kad pandemija koronavirusa prođe i stvari se vrate na staro, vaši zaposlenici sjetit će upravo toga kako ste se odnosili prema njima u doba neizvjesnosti. Jer oni voditelji koji se skrivaju kada su najpotrebniji – ni nisu pravi lideri.

 

6. Delegiranje

U ovom kaotičnom periodu vrlo je lako “skliznuti” u mikromenadžment, jer se želimo pobrinuti da svaki aspekt poslovanja i dalje funkcionira kako treba. Nedostatak delegiranja posebice može biti koban ako ste u velikoj kompaniji. Sada je možda najvažnije vrijeme da se okružite vašim najvjernijim suradnicima i njima delegirate, a oni će se pobrinuti za ostalo. Prisjetite se da ste (čak i u ovom periodu) samo ljudsko biće s ograničenom pažnjom, vremenom i resursima – ne možete i ne morate sve raditi sami.

 

7. Upravljanje sobom

Na kraju dana odvojite malo vremena samo za sebe. Kao i datoteke u vašem laptopu, “sortirajte” vaše misli i emocije. Napravite reviziju dana, te se pripremite za sutrašnji. Što je danas bilo dobro odrađeno? Na što sutra treba dodatno pripaziti? Psiholozi upozoravaju da je u ovom periodu izolacije vrlo lako pokleknuti duhom, makar smo i dalje u kontaktu s desecima ljudi. Upravo zbog toga jako je važno pronaći neku svrhu u svakom danu (ma koliko je ispočetka ne vidjeli) i strukturirati planirane aktivnosti za taj dan.

 

Vaša smo asistencija u vođenju djelatnika u ovom teškom razdoblju. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Kako prodavati u vrijeme koronavirusa?

Pandemija koronavirusa preko noći nam je okrenula život naglavačke. Svakodnevicu koju smo do prije dva mjeseca poznavali kao da je vjetar otpuhao u zaborav. Osim što su nam životi uvelike

Od webinara do webinara – zbog čega neki ni sada ne staju s luđačkim tempom?

Prije par tjedana razgovarao sam s kolegicom oko termina za webinar koji bismo uskoro trebali održati za jednog klijenta. Predložio sam joj konkretan datum i upitao je odgovara li joj.

Kako rukovoditi milenijalcima?

Predviđa se da će kroz sljedećih deset godina milenijalci sačinjavati preko 75% radno aktivne populacije. Kakav je vaš stav o tome? Gotovo pa i nema kompanije koja se u posljednje

Kako “sačuvati živce” i preživjeti izolaciju?

Već smo mjesec dana u lockdownu zbog pandemije koronavirusa, i njegove popratne pojave lagano su zabrinjavajuće. Gotovo pa nema dana kada na društvenim mrežama ne vidim barem jedan od sljedećih

Što nam je činiti u doba pandemije koronavirusa ako smo obrtnici ili vlasnici malih poduzeća?

Danas sam čitao jedan članak na poznatom hrvatskom poslovnom portalu, te mi je za oko zapela jedna od rečenica autorice koja glasi otprilike ovako: "Sada će nam doći na naplatu

Kako rukovoditi djelatnicima u vrijeme COVID-19 krize?

Pandemija koronavirusa svima je "utjerala strah u kosti". A to posebice mogu osjećati oni koji se u kompanijama nalaze na rukovodećim pozicijama. U ova ekstremno stresna i neizvjesna vremena, odgovornost

Kako se nositi sa stresom u vrijeme kolektivne panike i neizvjesnosti?

Pandemija koronavirusa doslovno nas je "išamarala" i preko noći promijenila naše živote iz korijena. Od "nekog tamo virusa iz Kine sličnog gripi" do de facto koraka pred uvođenje potpune karantene

15 savjeta kako učinkovito raditi od kuće

Pandemija virusa COVID-19 većinu je hrvatskih (pa i svjetskih) kompanija prisilila na drastičnu promjenu načina obavljanja posla. Rad od kuće, oblik poslovanja oko kojeg su se do jučer "lomila koplja",

Zbog čega se (ne) plašimo koronavirusa?

Pričam nekidan s jednom kolegicom o ovoj novonastaloj situaciji koja nas je sve iznenadno zatekla. Kaže da je ovi dani podsjećaju na proljeće 1986., kada se dogodila eksplozija u Černobilu.

Romantična veza na radnom mjestu – da ili ne?

Na ljubav gotovo pa nitko nije imun - ma koliko mi tvrdili suprotno. Amorova strelica može nas pogoditi u bilo kojem trenutku, i to je ono što, u krajnju ruku,

Kako zapošljavati u FMCG sektoru?

Prije nekoliko mjeseci vodio sam zanimljiv razgovor s jednim kolegom, inače menadžerom iz FMCG branše, odgovornim za zapošljavanje djelatnika u svojoj kompaniji. "Koga tražiš?" - upitao sam ga "Pa radnika."

Uspješno isplanirajte nadolazeću godinu u nekoliko koraka!

Adventsko ozračje već je odavno prisutno među nama. Siguran sam da vas je barem djelomično zahvatilo to blagdansko ludilo koje kao da se pojavi preko noći čim se prve lampice

Interna komunikacija u tvrtki – jesmo li spremni preuzeti odgovornost?

Prije nego uopće "zaronimo" u ovu temu, zamolit ću vas da mi odgovorite na sljedeće pitanje: koji je najveći izazov s kojim se vaši kolege ili zaposlenici trenutno suočavaju? Slobodno

Kako prodati novi proizvod ili uslugu

Inovacije i širenje asortimana ključan su proces razvoja gotovo pa bilo koje kompanije. Obično nam ideje za to širenje padnu na pamet nakon uvida nastalih analizom tržišta, konkurencije, ili naših

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom

One Comment

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *