Prije par tjedana razgovarao sam s kolegicom oko termina za webinar koji bismo uskoro trebali održati za jednog klijenta. Predložio sam joj konkretan datum i upitao je odgovara li joj. Ona odgovara: “Pa joj, ne znam, sve mi je već puno ovih dana, dosta termina mi je otišlo…” U tom trenutku nastupio je muk od nekoliko sekundi, u kojem sam ostao poprilično zbunjen njenim odgovorom. Naravno, tišina je prekinuta njenom sljedećom, sarkastičnom rečenicom: “Pa naravno da mi odgovara, nije da imam nekog posebnog angažmana u ovo vrijeme!”

Ali šalu na stranu – postoji određeni postotak ljudi koji bi vjerojatno izustio istu rečenicu kao i moja draga kolegica, samo što bi oni bili potpuno ozbiljni. Neki pojedinci kao da su odlučili život u izolaciji pretrpati sa što je više moguće raznovrsnih aktivnosti. Promatrajući novonastale navike ponašanja ljudi u lockdownu, kao da ih možemo podijeliti u dvije skupine.

U prvu spadaju oni koji su de facto žrvanj užurbanog poslovnog života samo “prebacili” u online dimenziju. Ti ljudi i dalje nemaju vremena, unatoč tome što ne napuštaju udobnost vlastitog stana. Stalno su na nekim webinarima, meetupovima, callovima, meetinzima, Zoomovima i sl. Konstantno su u nekim aktivnostima. Pandemiju koronavirusa vide kao odličnu priliku da započnu 1001 paralelni projekt. Neki, začudo, rade i više nego prije. Osim ako niste liječnik, to je malčice neshvatljivo.

Ova druga skupina ljudi je pak imperativ rada na sebi shvatila malo preozbiljno. Život u karanteni odlučili su posvetiti tome da nauče novi strani jezik, smršave 10 kilograma, usvoje barem 50 različitih kulinarskih recepata, ili nauče neku novu umjetničku vještinu. To su sve lijepi i ambiciozni ciljevi, međutim to su aktivnosti u kojima bismo se trebali usavršavati godinama, a ne ih savladati u mjesec i pol dana izolacije. Nemoguće je naučiti fluentno pričati novi strani jezik niti skinuti 10 kilograma ma koliko dobru bazu imali u tako kratkom vremenu. Te ciljeve je nemoguće ostvariti u mjeri u kojoj smo ih zacrtali. Oni su jednostavno preambiciozni, i njihovo postavljanje samo vodi do razočarenja, potištenosti, anksioznosti i ostalih neugodnih emocija – a u pozadini je plemenita namjera.

Zbog čega je tako? Zbog čega si zadajemo ciljeve koje evidentno ne možemo dostići? U zraku kao da je prisutno očekivanje koje će svakoga od nas pitati “A što si ti radio/la u karanteni?” Na društvenim mrežama pronaći ćete “motivacijske” poruke koje sadržajem poručuju da ako vrijeme provedeno u karanteni nismo iskoristili za rad na sebi, potratili smo ga. Kako si se samo usudio/la ne raditi na sebi dok si bio doma? Ako nisi radio/la na sebi, ne vrijediš. Kao da će dan popuštanja mjera biti završni ispit svakoga od nas, na kojem će se testirati sve ono čime smo se bavili proteklih mjesec i pol.

Dragi moji, da vam odmah kažem jednu stvar: pandemija, potres, poljuljano gospodarstvo i ostale popratne pojave koje su nas zadesile za neke predstavljaju izvor ekstremnog stresa. Svatko se sa stresom nosi na sebi svojstven način. Neki će pobjeći u posao i stalno nešto raditi. Drugi će se pak povući u sebe i dane provoditi u tišini, smanjujući svoje aktivnosti na minimum. I obje reakcije su prihvatljive. Obje reakcije su ljudske. Ne postoji pravilnija i manje pravilna strategija nošenja s ovom situacijom. Ne možemo govoriti da se ovi radno angažirani ponašaju prihvatljivo, a ovi koji odmaraju neprihvatljivo. U redu je ovaj period “izgurati” ne radeći ništa. Nemojte da vam pritisak nabijaju propagandne poruke koje tvrde suprotno – jer to im i jest cilj!

Koji je uzrok tog našeg preambicioznog ponašanja? Ruku na srce, cijeli život smo odgajani u kompetitivnom okruženju. Ajmo – brže, više, jače! Budi najbolji u onome što radiš! I taj mindset nam je ostao usađen još od škole. Živjeli smo s njim sve do odrasle dobi, te smo ga onda pretočili u poslovni svijet, koji kao da je postao arena s gladijatorima. Ta konstantna težnja da budemo najbolji u onome što radimo bila je jedan od glavnih imperativa naše svakodnevice – barem one koju smo poznavali prije koronavirusa.

I zbog toga danas imamo milijune pojedinaca koji se doslovno – ne mogu smiriti. Potrebno je da su konstantno mentalno angažirani oko nekih aktivnosti ili projekata. Kao da se plaše jednu minutu svog vremena provesti u miru i tišini, sami sa sobom. Taj natjecateljski način funkcioniranja rezultirao je i promjenom nekih naših temeljnih uvjerenja: “Ne smijem imati praznog hoda u danu.”; “Trebam imati ispunjen dan od jutra do mraka.”; “Trebam stalno biti aktivan/na da ostanem relevantan/na.”; “Ako ne radim stalno, to znači da ne vrijedim kao osoba.” I onda konstantno “bježimo” u rad, jer nam to daje osjećaj osobne vrijednosti.

Kaže poznata izreka da je najstrašniji susret onaj sa samim sobom, a to je upravo ono što će svatko od nas (prije ili kasnije) morati napraviti u ovom periodu izolacije. I nekima je to najveći strah u životu. To me podsjeća na radoholičare koji ne vole period blagdana, jer oni znače vrijeme provedeno s disfunkcionalnom obitelji koju su stvorili bivajući previše fokusirani na posao.

Hajdemo, ipak, pružiti ruku razumijevanja. Neki pojedinci zaista ne mogu izdržati dosadu. Za njih je bolje raditi (pa čak i ubijati se od posla) nego dosađivati se. I zbog toga je sasvim razumljiva ta potreba da konstantno “uranjamo” u neke aktivnosti da bismo okupirali svoj fokus i usmjerili svoju energiju na nešto konkretno. To radimo iz dobre namjere, najčešće zbog toga jer nam je tu dosadu teško podnijeti, posebice ako su nam životi i do sada bili turbulentni i prezauzeti.

Istina – dugotrajna dosada zaista može biti razarajuća za naš mozak i za našu psihološku dobrobit. Međutim, potrebna nam je s vremena na vrijeme da bismo “predahnuli”. Dozvolite sami sebi jednu stvar u ovom turbulentnom periodu: da ne radite ništa. Slobodno “zujite”, i to nekoliko dana za redom ako je potrebno. Ovo je odlična (i nadamo se neponovljiva) prilika za to. Možda više nikada nećemo imati ovako dugotrajan period u kojem možemo malo “popustiti kočnice”. Istražite kako je to “ništa ne raditi” – kakav je to zaista osjećaj, i što vam donosi.

Povucite jasnu liniju između radnog i slobodnog vremena, i ugasite laptop u 17 sati. Nemojte ga paliti do sljedećeg jutra. A ako već treba biti upaljen, iskoristite ga da odmorite uz pokoji film ili omiljenu seriju. Isprobajte to – ako išta, kao mali eksperiment. Rezultati bi vas mogli iznenaditi!

 

Polako. Projekata i aktivnosti će uvijek biti tu. I oni će vas uvijek čekati.

 

Tu smo za Vas u ovom periodu napetosti i neizvjesnosti. Javite nam se.

 

 

Prvi saznajte kada objavimo nešto novo – prijavite se na naš newsletter!

         
     

Za pretplatu molimo potvrdite da niste robot:

Image designed by Freepik

Post-korona: kako se vratiti u “normalno” poslovanje puno neizvjesnosti?

Odradili smo sve - bili smo u izolaciji, brojali smo zaražene sa Stožerom civilne zaštite, pohađali smo webinare, kupovali online - i sada je vrijeme za povratak u normalno. Novo

Kako prodavati u vrijeme koronavirusa?

Pandemija koronavirusa preko noći nam je okrenula život naglavačke. Svakodnevicu koju smo do prije dva mjeseca poznavali kao da je vjetar otpuhao u zaborav. Osim što su nam životi uvelike

Od webinara do webinara – zbog čega neki ni sada ne staju s luđačkim tempom?

Prije par tjedana razgovarao sam s kolegicom oko termina za webinar koji bismo uskoro trebali održati za jednog klijenta. Predložio sam joj konkretan datum i upitao je odgovara li joj.

Kako rukovoditi milenijalcima?

Predviđa se da će kroz sljedećih deset godina milenijalci sačinjavati preko 75% radno aktivne populacije. Kakav je vaš stav o tome? Gotovo pa i nema kompanije koja se u posljednje

Kako “sačuvati živce” i preživjeti izolaciju?

Već smo mjesec dana u lockdownu zbog pandemije koronavirusa, i njegove popratne pojave lagano su zabrinjavajuće. Gotovo pa nema dana kada na društvenim mrežama ne vidim barem jedan od sljedećih

Što nam je činiti u doba pandemije koronavirusa ako smo obrtnici ili vlasnici malih poduzeća?

Danas sam čitao jedan članak na poznatom hrvatskom poslovnom portalu, te mi je za oko zapela jedna od rečenica autorice koja glasi otprilike ovako: "Sada će nam doći na naplatu

Kako rukovoditi djelatnicima u vrijeme COVID-19 krize?

Pandemija koronavirusa svima je "utjerala strah u kosti". A to posebice mogu osjećati oni koji se u kompanijama nalaze na rukovodećim pozicijama. U ova ekstremno stresna i neizvjesna vremena, odgovornost

Kako se nositi sa stresom u vrijeme kolektivne panike i neizvjesnosti?

Pandemija koronavirusa doslovno nas je "išamarala" i preko noći promijenila naše živote iz korijena. Od "nekog tamo virusa iz Kine sličnog gripi" do de facto koraka pred uvođenje potpune karantene

15 savjeta kako učinkovito raditi od kuće

Pandemija virusa COVID-19 većinu je hrvatskih (pa i svjetskih) kompanija prisilila na drastičnu promjenu načina obavljanja posla. Rad od kuće, oblik poslovanja oko kojeg su se do jučer "lomila koplja",

Zbog čega se (ne) plašimo koronavirusa?

Pričam nekidan s jednom kolegicom o ovoj novonastaloj situaciji koja nas je sve iznenadno zatekla. Kaže da je ovi dani podsjećaju na proljeće 1986., kada se dogodila eksplozija u Černobilu.

Romantična veza na radnom mjestu – da ili ne?

Na ljubav gotovo pa nitko nije imun - ma koliko mi tvrdili suprotno. Amorova strelica može nas pogoditi u bilo kojem trenutku, i to je ono što, u krajnju ruku,

Kako zapošljavati u FMCG sektoru?

Prije nekoliko mjeseci vodio sam zanimljiv razgovor s jednim kolegom, inače menadžerom iz FMCG branše, odgovornim za zapošljavanje djelatnika u svojoj kompaniji. "Koga tražiš?" - upitao sam ga "Pa radnika."

Uspješno isplanirajte nadolazeću godinu u nekoliko koraka!

Adventsko ozračje već je odavno prisutno među nama. Siguran sam da vas je barem djelomično zahvatilo to blagdansko ludilo koje kao da se pojavi preko noći čim se prve lampice

Interna komunikacija u tvrtki – jesmo li spremni preuzeti odgovornost?

Prije nego uopće "zaronimo" u ovu temu, zamolit ću vas da mi odgovorite na sljedeće pitanje: koji je najveći izazov s kojim se vaši kolege ili zaposlenici trenutno suočavaju? Slobodno

Kako prodati novi proizvod ili uslugu

Inovacije i širenje asortimana ključan su proces razvoja gotovo pa bilo koje kompanije. Obično nam ideje za to širenje padnu na pamet nakon uvida nastalih analizom tržišta, konkurencije, ili naših

13 znakova burnouta, i 13 načina kako ga spriječiti

Burnout (ili sindrom "izgaranja") jedna je od najvećih pošasti modernog doba. To je stanje fizičke, psihološke, mentalne i emocionalne iscrpljenosti uzrokovane izloženosti dugotrajnom i pretjeranom stresu. Burnout nije samo floskula,

Kako raditi u timu, a istovremeno “biti svoj”

"Be yourself - everybody else is already taken" kaže poznata uzrečica Oscara Wildea. Stalno slušamo o tome da trebamo "biti svoji" i autentični u svemu što radimo, međutim je li

Kako uspješno promijeniti posao?

Razmišljate o promjeni posla? Dobrodošli u klub! Bilo da vam je misao o karijernom zaokretu samo "prostrujala" glavom ili da aktivno razmišljate o vašem sljedećem poslovnom pothvatu, promjena posla često

Kako privući, zaposliti i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Jeste li se ikada zapitali tko su ključni zaposlenici vaše kompanije? Po čemu to znate? Jesu li to voditelji vaših ključnih odjela? Možda specijalisti koji znaju obavljati poslove koje nijedan

Kako se kontrolirati kada nam na poslu “pukne film”?

Emocije su sastavni dio života svakog čovjeka. Da nema njih, naša svakodnevica zasigurno ne bi bila uzbudljiva i zanimljiva kao što jest. Upravo su emocije odgovorne za svaki dobar osjećaj

Zbog čega žene ostaju u vezi sa zlostavljačima?

Kako biste definirali zlostavljanje u romantičnim odnosima? Jesu li to situacije kada jedan partner fizički nasrne na drugoga? Ili možda one u kojima oni međusobno izmijene par "teških" riječi? Ili

Što napraviti kada kupac uđe u vašu trgovinu?

Njih dnevno uđe na desetke, stotine, ponekad i tisuće. Neki samo razgledavaju, neki odlučno znaju po što su došli, dok je nekima potrebno više informacija da donesu odluku o kupnji.

Zbog čega imamo problema sa zapošljavanjem?

Nedvojbena je činjenica da su se pravila na današnjem tržištu rada itekako promijenila. Prije je poslodavcima bilo dovoljno objaviti oglas za posao, te bi oni dobili broj prijava dovoljno velik

Žena je ženi vuk – mit ili stvarnost?

Koliko god, s jedne strane, pokazivale solidarnosti i podrške jedna prema drugoj zbog toga što su pripadnice nježnijeg spola, toliko žene prema drugim ženama mogu pokazivati i patološke količine ljubomore

Zbog čega varamo svoje partnere?

Što je uopće prevara? Zapravo ju je jako teško definirati. Čin prevare, koliko god po nekima kristalno jasno definiran i apsolutno neprihvatljiv oblik ponašanja, ipak nije toliko jednostavan kao 1

Kako preživjeti post-blagdansku depresiju?

Adventsko vrijeme polako, ali sigurno ostavljamo iza nas, te se lagano oporavljamo od sveprisutnog blagdanskog ludila kojem smo bili svjedoci posljednjih nekoliko tjedana. Ta silna količina hrane koju smo pojeli,

Do uspješnih novogodišnjih odluka u 5 jednostavnih koraka!

Lagano nam se bliži kraj godine, vrijeme osvrta na događaje i postignuća koja smo ostvarili u proteklih 365 dana. To je ujedno i vrijeme kada razmišljamo i o planovima za

“Gladni” ste feedbacka? A jeste li ga spremni “pojesti” kada Vam je serviran?

Povratna informacija o radnom učinku - termin koji na papiru zvuči vrlo profesionalno i otmjeno, dok u stvarnosti često izaziva "buru" emocija, te je uzrokom nemalog broja konflikata na radnom

Život ste dali firmi u kojoj radite, a ona Vas je odbacila kao staru krpu?

Scenarij kao pa iz bajke: radite posao kojem ste izuzetno predani i oko kojeg ste zavidno angažirani, Vaša proaktivnost na radnom mjestu može biti izvrstan primjer svim Vašim kolegama, te

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Coaching - termin koji danas izvire iz gotovo pa svake web-stranice i društvene platforme koja se bavi nekim oblikom osobnog razvoja. S coachevima se susrećemo svakodnevno, bilo uživo ili online

Je li vrijeme za odlazak u privatno poduzetništvo?

Godišnji odmori su završili, te svi lagano krećemo s novom "sezonom" - pred Vama su nadolazeći poslovi koje ste ugovorili, novi izazovi koji Vas čekaju, kao i zanimljivi projekti koje

Kako preživjeti povratak s godišnjeg?

Povratak s godišnjeg odmora je uvijek težak. Bez obzira gdje smo bili, što smo radili, ili koliko smo slobodnog vremena imali, prvi radni dan nakon ljetnog uživanja svima nam dođe

Kako uistinu maksimalno iskoristiti godišnji odmor?

Lagano nam se približava period godišnjih odmora - vrijeme kada se odmaramo od naporne godine, i punimo baterije za nadolazeće poslovne izazove. Međutim, svakome se od nas barem jednom dogodilo

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Ah, ti naši šefovi! Ponekad nam zadaju toliku glavobolju da jednostavno ne znamo kako da se ponašamo prema njima, a da oni budu zadovoljni. Šefovi nas mogu "maltretirati" na bezbroj

Kako je svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na naše ponašanje?

Događaji koji su se u proteklih nekoliko dana dogodili u lijepoj našoj samo su još jedan od pokazatelja koliki potencijali, snaga i mogućnosti leže u svima nama. Bili smo predmet

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Zvuči paradoksalno, zar ne? Nekako je općeprihvaćeni stav da visoko inteligentnim ljudima sve ide od ruke - uspješni su u školi, pronalaze dobre poslove, razvijaju se na svom profesionalnom planu,

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Mark Twain je jednom davno rekao da je čovjek s novom idejom luđak sve dok ta ideja ne uspije. Sve to zvuči divno i krasno, međutim, nije nam dao odgovor

Stalno ste zauzeti? Od čega ZAPRAVO bježite?

Svi mi poznamo barem jednu osobu za koju možemo reći da je uistinu stalno zauzeta. Kad se nađete s njom na kavi, pitat će Vas kako ste, ne dižući pogled

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Smatrate li se perfekcionistom? Nema ničeg lošeg u tome da želite biti najbolji u onome što radite - osim kada Vas ta želja toliko frustrira da Vam praktički uzrokuje propast.

Aktivno slušanje u 5 jednostavnih koraka!

Svi u teoriji znamo koliko je aktivno slušanje važno u svakodnevnoj komunikaciji. Međutim, samo su rijetki koji u praksi kvalitetno posvećuju vrijeme svojim sugovornicima, kako bi u potpunosti razumjeli ono

EN Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

test txt

Što napraviti kada ne možete pronaći dobrog zaposlenika?

Objavili ste oglas za posao, prikupili sve prijave, odradili početnu selekciju kandidata, proveli intervjue s onim najzanimljivijima, ali izgleda da nitko od njih ne odgovara zahtjevima Vašeg radnog mjesta? Ovakav

Treba li Vam employer branding?

Neupitna je činjenica da je u današnje vrijeme gotovo pa svaka organizacija konstantno u potrazi za kvalitetnim zaposlenicima. Naime, nemoguće je ostvariti poslovni rast bez kvalitetnog kadra. Sam proces zapošljavanja

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Svatko je od nas barem jednom u životu imao loš dan na poslu. Štoviše, sigurno Vam je poznat i osjećaj kada Vam jednostavno cijeli tjedan ne ide onako kako ste

Kako biti uistinu nezaboravan lider?

U našoj se svakodnevici konstantno susrećemo s različitim vođama - od pojedinaca koji upravljaju svojim timovima, do ljudi koji svojim rukovoditeljskim sposobnostima uspješno vode čitave kompanije. Međutim, jesu li ti

7 tajni najuspješnijih komunikatora

Koliko ste uspješni u Vašoj svakodnevnoj komunikaciji? Često mislimo kako imamo izvrsne vještine govorenja i suradnje s drugima. Međutim, situacija u praksi pokazuje upravo suprotno. Pitate se zbog čega? Koliko

5 najčešćih grešaka u upravljanju konfliktom

Što čini ljude uspješnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspjeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mjestu. Konflikti svima nama predstavljaju neugodna

6 navika najkreativnijih ljudi

Neuroznanost još uvijek nije uspjela dati jednostavno objašnjenje zbog čega su neki pojedinci kreativniji od drugih, te kako uopće kreativnost nastaje. Ona je puno više povezana s desnom, emocionalnom polovicom