Na dvojbu sigurnost korporacije ili sloboda poduzetništva, danas mogu odgovoriti da mi je jako drago biti privatnim poduzetnikom te da nikad ne bi to mijenjao ponovo za rad u korporaciji. Imam slobodu birati klijente, birati način na koji ću raditi, kao i s kime neću raditi. Naravno, rad u korporaciji daje brojne beneficije u poslu – od radnih navika, discipline, pravila, timskog rada do educiranja, osjećaja pripadnosti jednoj velikoj zajednici. Danas sam one man show što je neki put dobro, ali neki put se osjećate dosta usamljeno pogotovo u ova vremena izolacije, online sastanaka, telefonskih, e-mail komunikacija, istaknuo je za poslovniFM Goran Meić, poduzetnik s dugogodišnjim iskustvom u FMCG industriji.
Sve svjetske kompanije, korporacije, prepoznaju kandidate koji su spremni predano raditi i to je način napredovanja. Iskustvo mi definitivno potvrđuje – a prije Colgate-Palmolivea radio sam isto za jednu svjetsku kompaniju Reckitt Benckiser – da su takve kompanije spremne uložiti u ljude, u ljudske resurse, ako vide da su ljudi spremni uložiti svoj trud, vrijeme i znanje u razvoj kompanije. Korporacije imaju dobro razrađen mehanizam ocjenjivanja, prepoznavanja i na neki način osluškivanja bila svakog pojedinca u kojem pravcu se želi razvijati, naglasio je Meić u razgovoru sa Sandrom Kraljevićem, urednikom emisije Mislište.
Najbitnija lekcija je imati dobar balans – morate ostvariti balans s kojim ćete dati maksimum svojoj kompaniji, a isto tako ostvariti i kvalitetne odnose s drugom stranom, partnerima s kojima surađujete, jer te odnose nosite kasnije u bilo kojoj situaciji u kojoj se nalazite, reći će Meić.
Osvrnuvši se na 17 godina rada u Colgate-Palmoliveu, gdje je na kraju obnašao funkciju country menadžera, Meić je istaknuo kako je karijeru počeo 2003. godine na nižim pozicijama. Nakon pet godina došao sam u priliku preuzeti ulogu country menadžera za Makedoniju, kao privremenu funkciju mijenjajući kolegicu koja je tada vodila biznis u Makedoniji. Ona je privremeno otišla u marketing Colgate-a u Ljubljanu, pa sam ja preuzeo njezinu funkciju. To je bila istodobno i moja edukacija, ali i stepenica preko koje sam došao na poziciju country menadžera za Republiku Hrvatsku. A Hrvatska je od svih zemlja bivše Jugoslavije jedna od zemalja s najvećim udjelom u poslovanju, što je za korporaciju vrlo bitan segment i tržište. Tu sam se zadržao kao voditelj predstavništva Colgate-Palmolive za ovu regiju. do odlaska iz Colgate-a, prisjetio se Meić.
I sam odlazak je bio neuobičajen, zapitao je urednik, a Meić odgovorio kako se našao u situaciji da se nakon 17 godina zamisli što dalje, jer se gasilo predstavništvo u Hrvatskoj. Suočio sam se s takvim životnim izazovom koji je još teži u trenutku kada se nalazite u određenim godinama u kojima niste možda najpoželjniji zaposlenik, kandidat za zaposlenika. Tako da u svakom slučaju sva ta situacija nije nimalo ugodna. Nisam znao prije da ću biti poduzetnik. Vjerovao sam dugo da ću nastaviti i dalje raditi u velikoj kompaniji, napredovati, ne znam jednog dana završiti negdje drugdje u nekoj drugoj državi, voditi neki veći biznis. Teško se pomiriti istog trenutka da ćete prestati biti dio nekakvog velikog sistema, tima i da korporacija brine o vama. Otvarajući sve opcije privatnog poduzetništva, puno su mi pomogli iz Adecca, jer sam u principu pročistio, oslobodio se, što bih rekao nekom religijskom terminologijom, kao čovjek svega materijalnog.
Doživio katarzu i očistio se ideala da je jedini mogući način kvalitetnog rada, zarade i svega ostalog te osobnog razvitka kroz rad u korporaciji, reći će iskreno Meić. Dodaje da je već više od godinu dana privatni poduzetnik i da je definitivno zadovoljan! Bavim se i dalje posredovanjem u prodaji i marketingu kao vanjski suradnik za nekoliko kompanija koje se bave prodajom robe u širokoj potrošnji.
Upitan za savjet kako svojim proizvodom doći do polica trgovačkih lanaca, Meić kratko odgovara: sve teže i teže. Prije je bilo lakše, a sada je stvarno teško doći do mjesta na polici jer da bi vi došli na policu, mora netko izaći s police, a nitko se ne želi samovoljno maknuti s police, tako da je to prostor strategije pregovora i argumentacije koja će dovesti do ulaska proizvoda na policu, naglasio je Meić.
Osvrćući se na načine vođenja razgovora s potencijalnim kandidatima za pojedina radna mjesta te upitan što bi odgovorio da ga danas netko pita ‘zbog čega bismo se od svih drugih kandidata odlučili upravo za vas’, Meić kaže da zapravo ne treba razmišljati o drugim kandidatima.
Znači vi ne znate tko su kandidati, koje su njihove dobre ili loše strane, zbog čega je dobro uvijek se fokusirati na ono što znaš o sebi, svoj bitan sažetak, sukus svih bitnih karakteristika koje smatraš da si ti kao osoba u mogućnosti pružiti toj korporaciji. Baviti se mišlju tko su kandidati i što je to tvoje bolje od njih, mislim da je ‘pucanje u prazno’. Time se uopće ne treba opterećivati. “Trebate se posvetiti sebi, sigurnošću i kreiranjem kvalitetnog sažetka, kvalitetnog osvrta na svoje znanje i na svoju ekspertizu i biti u tome samouvjereni. Odnosno fokusirati se na ono što možemo kontrolirati, a ne na ono što nije pod našim utjecajem”, Meićev je savjet kolegama u potrazi za poslom.
Preuzeto s Poslovnog FM
Preslušajte i ostale emisije: