Ljudi su ti s kojima surađujem! Moji poslovni partneri nisu firme, ne surađujem s brendovima, ne radim s nekom firmom, jer firma je imaginarni pojam, ja radim s ljudima. Ti su ljudi imena i prezimena svojih potreba, svojih poslovnih očekivanja, strahova, nadanja, svojih želja i volja za uspjehom. Ljudi su srce poslovanja u svim kompanijama na kugli zemaljskoj, istaknula je za poslovniFM poduzetnica Nada Finderle, vlasnica tvrtke Darna iz Zagreba i poznata edukatorica.

Često se kaže da prodaja i marketing idu ruku pod ruku. Među prodajom i marketingom, dakako, ima podosta sličnosti, ali između ta dva pojma, ta dva sektora, postoje i mnoge razlike.

„Prodaja ne može bez dobrog marketinga, kao što marketing teško može bez kvalitetne i dobre prodaje. Osnovna je razlika u tome da se marketing primarno brine o proizvodu, distribuciji, pozicioniranju i promidžbi, a prodaja se mora brinuti da proizvoda bude dovoljno na tržištu, kako će se pozicionirati, hoće li ga biti na pravom mjestu u pravo vrijeme. Danas, kad govorimo o digitalnoj trgovini, digitalnom poslovanju, tu je jako važna dobra veza između prodaje i marketinga“, ocijenila je Finderle u razgovoru sa Sandrom Kraljevićem, urednikom emisije Mislište.

Ističući kako se već više desetljeća koristi podacima o istraživanju tržišta, te na temelju svog 25-godišnjeg profesionalnog iskustva, Finderle smatra da s pravom može reći da je marketinška komunikacija nedovoljno fokusirana.

„Hrvatska ima dosta kvalitetne podatke o tržištu, imamo nekoliko agencija koje rade različite vrste istraživanja. Meni je bitno da postoje podaci o tržištu, da postoje podaci koji su dovoljno kvalitetni, jer istraživanje tržišta može pomoći da vidimo što se dogodilo s našim potrošačima, konkretno, jedu li oni manje ili više te neke kategorije koje prodajemo, čokoladu, primjerice, piju li manje ili više sokova, vode…, voze li određene automobilske brendove i koji su to, koji profil potrošača konzumira koju kategoriju, koliko su te kategorije veće ili manje o odnosu na ono što su bile… Bitno je da imate kvalitetan podatak i da taj podatak znate dobro protumačiti i plasirati ga u svoje poslovanje“, pojašnjava Finderle.

„Potrošači su danas preopterećeni raznoraznim marketinškim porukama, oko nas je previše reklama, televizije, novine, jumbo plakati, internet, popup banneri…, gdje god se pojavimo, oglasnih poruka ima jako mnogo. Oglašivač često zaboravlja da je  njegova poruka samo jedna od nekoliko stotina ili tisuća oglasnih poruka koje potrošač u Hrvatskoj može čuti, vidjeti pročitati. Upravo zbog toga treba govoriti jednostavnim jezikom i slati poruke precizno definirane i posložene primjerene primarnoj ciljnoj skupini klijenata. Tu mislim da dolazi do velikih oscilacija, rasipanja, između marketinških aktivnosti koje nisu dovoljno precizirane, nisu dovoljno fokusirane, a mislim da je to šteta. Danas imamo lijepo složene kanale i mogućnosti kakve prije nismo imali. Prije smo imali tzv. tradicionalne medije, nismo mogli precizno raditi segmentaciju tržišta kao danas. Danas su na tržištu neka nova pravila. Potrošač zadnjih nekoliko godina može komunicirati s brendovima, što prije nije bilo moguće, ili je bilo ali jako teško. Nekad ste morali napisati poruku i preporučenom ju poštom poslati da bi došla do brenda. Danas, evo sad, ovog trenutka, ako vam zakaže mobitel ili imate problem s internetom ili svojom bankom, istog ćete trena uzeti svoj uređaj, telefon, kao primarni ekran, i putem tog medija svoju poruku direktno pošaljete brendu. Možete to učiniti putem društvenih mreža, maila. No, neki se brendovi još uvijek ponašaju tradicionalno: ‘mi smo rekli, poslali smo poruku, a potrošač vjeruje’. To baš i nije tako kako se misli, jer ako  potrošač nije zadovoljan onim što ste komunicirali i što je dobio, često se ne osjeća sretno “, ističe Finderle.

Tvrtka Darma u sklopu svog poslovanja radi i specijalizirana snimanja iz zraka. Nada Finderle inženjer je geodezije, još od studija posebno je privlači kartografija.

„Meni su fascinantne stare karte i volim pogled iz zraka –  helikopter view, volim taj odmak od mikrosegmenta u kojem se nalazimo, pogled na zemlju iz jedne druge dimenzije. Mi snimanje iz zraka radimo dronovima. Ako to radimo za geodetske potrebe, da bismo napravili digitalni model površine terena, podatke o određenom prostoru na zemaljskoj kugli prikupljamo bespilotnim zrakoplovima opremljenim posebnim uređajima, senzorima. Zadnjih nekoliko godina često sam na terenu, uživam biti na terenu, volim snimati, sretna sam da to radim i da taj posao radim i razvijam s obitelji. Suprug je jedan od vodećih stručnjaka, pilot bespilotnih zrakoplova, sin je na informatici, kći mi je na robotici, elektrotehnici…, obiteljski smo to lijepo posložili. Jako uživamo snimati iz zraka.

Najprije smo snimali klasični foto i video za potrebe marketinga, za potrebe tipične marketinške prodaje raznih kompanija, za filmove, serije, promotivne spotove. To je prekrasna mogućnost koja prije nije postojala. Ono što radimo u inženjerske svrhe, vrlo konkretne, to je dio geodezije koji se zove prikupljanje prostornih podataka. Malo je hrvatskih gradova koji imaju vlastite nove digitalne karte. A infrastruktura svakoga grada ubrzano se mijenja. Nedavno smo snimili cijeli grad za digitalne karte, a nakon šest, sedam mjeseci ustanovili smo da su u kvartu u kojem imamo snimke iznikle nove zgrade, zgrade od pet katova i da je taj dio grada potpuno promijenjen.

Mi možemo snimati i biljni pokrov, šumski pokrov, da se vidi stanje, zdravlje vegetacije, koje su vrste na određenim područjima. Radimo na ogromnom projektu za virtualnu realnost, dron nosi kameru koja snima 360 stupnjeva, to su fenomenalne snimke, a jako sam ponosna na to da smo jedni od jako rijetkih u Hrvatskoj koji to rade sa svim dozvolama. Radimo to legalno, registrirani smo, imamo sve adekvatne dozvole civilnih agencija, kontrole zračnog prostora, državne geodetske uprave… To nam je jako važno i to zagovaramo i za taj se poslovni model borimo“, ističe Finderle.

Postoji li interes poduzetnika za snimanje dronovima za marketinške svrhe, i u kojim situacijama bi poduzetnici trebali razmatrati tu opciju?, pitao je urednik emisije.

„Sve ovisi o tome koju poruku žele poslati. Ako se bavite turizmom i imate prekrasnu destinaciju, lijepi mali hotel, grad u kojem je hotel, imate lijepu ponudu hotela uz sadržaje. Mi smo Hrvatska zemlja turizma, to nam je važan dio prohoda u cijeloj zemlji. Prema istraživanjima, više od 80 posto turista ne razmatra turističke ponude koje nemaju kvalitetan foto ili video sadrža. Želite li otići na skijalište, lakše ćete donijeti odluku ako vidite iz zraka snimljen vaš apartman i skijašku stazu. Turisti koji žele doći u Hrvatsku na ljetovanje, ako vide ljepotu kroz sliku koju mu možete pokazati, ne morate previše objašnjavati, jer slika govori više od tisuću riječi“, pojašnjava Finderle.

No osim turizma, postoje još neke djelatnosti kojima bi snimanje iz zraka moglo biti korisno.

„Apsolutno! Postoji mnogo djelatnosti. Mi radimo, uz ostalo, i izračune volumena, izračune određenih skupina u građevini. Nedavno smo radili projekt za jednu veliku investiciju, snimili smo područje prije nego što je počela investicija, nakon toga pripremu terena, prve iskope, izgradnju da finalno izgrađenog objekta. To je nešto što tvrtka kao takva može lijepo interno i eksterno komunicirati – mnogo kvalitetnih videozapisa, sve podloge za geodetske potrebe napravljenih satelitski ili avionskim snimanjem, ali i dronovima. Ta su snimanja dostupnija zbog brzine izvođenja, jer satelitska i avionska snimanja traže organizaciju, međutim i cijena je ta koja je često presudna. Povoljnija su i zbog mogućnosti prilagodbe, možete naručiti snimanje manjih ploha, ako baš tražite satelitske slike, to je mnogo teže. Pripremate li investiciju u građevini, možda želite komunicirati s tržištem koje je na drugom kraju svijeta, gdje vi proizvodite svoje štogod, stolice, prozore. Komunikacija je danas itekako bitna i jako je važna vizualna komunikacija, čovječanstvo ide u tom smjeru”, zaključila je Nada Finderle u razgovoru za poslovniFM.

 

Preuzeto s Poslovnog FM

 

Preslušajte i ostale emisije: