Zbog čega su prezentacijske vještine danas toliko važne?

Kako se osjećate kada znate da trebate održati prezentaciju? Jeste li dovoljno pripremljeni i opušteni, te samouvjereni da će Vaše izlaganje ostvariti željeni utisak na Vašu publiku? Ili Vam sama pomisao da trebate stati pred njih i uzeti mikrofon u ruke izaziva strah?

Uživali u tome ili ne, prezentiranje je jedna od neizbježnih stvari u današnjem poslovanju. Bez obzira na to trebate li redovito držati izlaganje pred velikim auditorijem, ili jednostavno trebate voditi neki sastanak, nedvojbeno je da Vam trebaju kvalitetne prezentacijske vještine. Mnogi ljudi vjeruju da se dobri prezentatori rađaju takvima. Međutim, to nije istina. Naravno da su neki pojedinci opušteniji i samouvjereniji pred publikom od drugih, ali apsolutno svi mogu naučiti vještine i tehnike kojima će povećati svoju razinu samopouzdanja u javnim nastupima.

 

Što trebate činiti?

Uspješna prezentacija sačinjena je od četiri komponente koje (barem u početku) mogu biti teške za savladati. Kada u tu jednadžbu dodate i tremu koju svi ljudi osjećaju prije izlaganja, nije ni čudo da je strah od javnog nastupa jedan od najčešćih u današnjoj populaciji. Što je onda to što Vašu prezentaciju uistinu čini kvalitetnom?

 

Razumijevanje publike

Uspjeh većine prezentacija generalno ovisi o tome što publika kaže po njihovom završetku. Vi osobno možda mislite da ste napravili odličan posao, ali Vaša publika može misliti upravo suprotno. Stoga je važno da, prije nego krenete s izradom Vaše prezentacije, razumijete što Vaša publika uopće treba. Nastojte odrediti tko su članovi publike, kakva su im stručna znanja i očekivanja od Vašeg izlaganja, što bi htjeli naučiti, te kakvi su im generalno stavovi prema temi koju izlažete.

Kada u Vašem izlaganju govorite ono što publika želi čuti, davat će Vam povratne informacije smješkajući se i kimajući glavom, što će Vama biti odlična motivacija da nastavite dalje. Jedna stvar je sigurna – ako je Vaša publika zadovoljna Vašim izlaganjem, zaista nije bitno je li ono bilo skroz savršeno ili nije. Primarni cilj jest da oni dobiju informacije koje žele i da ih uspješno potaknete na akciju.

 

Priprema sadržaja

Jedini način na koji ćete zadovoljiti svoju publiku jest da Vašim izlaganjem adresirate njihove potrebe i očekivanja. To znači kvalitetno razumjeti što ćete prezentirati, i kako ćete to prezentirati. Imajte na umu da čak i ako publici date prave informacije, ali pogrešnim redoslijedom, kod njih možete izazvati zbunjenost, frustraciju ili dosadu. Stoga je odgovornost na Vama da informacije koje iznosite vrlo dobro strukturirate, te da u Vašem izlaganju koristite raznovrsne tehnike zbog kojih će Vaša publika kontinuirano biti angažirana.

Svakako se preporuča da odvojite ključne poruke, te nikako nemojte uključiti svaki detalj. Na početku prezentirajte kratki sadržaj Vašeg izlaganja, te se pobrinite da Vam početak i kraj budu snažni i energični. Također, sadržaj Vaše prezentacije obavezno podupirite raznovrsnim primjerima.

  

Samopouzdana izvedba

Čak i najbolji sadržaj prezentacije može postati loš ukoliko Vam nedostaje samopouzdanja i energičnosti u izlaganju. Nasreću, svi ljudi imaju tremu prije svojih javnih nastupa. Samopouzdanje se postiže kontinuiranom vježbom, i to sve dok ne postanete toliko upoznati sa sadržajem Vaše prezentacije da ga možete ispričati tečno i opušteno.

Posebnu pozornost posvetite uvodu Vaše prezentacije, jer će on biti znak Vašoj publici da uistinu znate o čemu govorite. Vizualni dio Vašeg izlaganja neka bude jednostavan i minimalistički, a kako biste dodatno povećali svoje samopouzdanje svakako preporučujemo neke od tehnika upravljanja stresom (poput relaksacije ili vizualizacije).

 

Upravljanje okolinom

Činjenica jest da većina stvari koje se događaju u Vašoj okolini tijekom Vašeg izlaganja su izvan Vašeg područja utjecaja. Međutim, na neke faktore ipak možete utjecati. Uvježbajte svoje izlaganje nekoliko puta u prostoriji u kojoj ćete ga držati kako biste se upoznali s njom. To će Vam ne samo povećati samopouzdanje, već i smanjiti potencijalne rizike da nešto ne krene po zlu (primjerice, mikrofon koji ne radi, Vaša PowerPoint datoteka koju ne možete otvoriti itd.).

Budite slobodni napraviti baš onakvu postavu prostorije kakva će Vam odgovarati da Vaše izlaganje izvedete s lakoćom, te nemojte previše pripreme ostavljati drugima da je obave. Svakako testirajte i vremensko trajanje Vaše prezentacije, kako biste znali koliko imate vremena za pojedini dio izlaganja te za interakciju s publikom. Naposljetku, prezentaciju uvijek nastojte završiti na vrijeme.

 

 

Pomoći ćemo Vam da uistinu postanete vrhunski prezentator. Obratite nam se već danas.

 

 

Provjerite svoju uspješnost i u drugim područjima: