Komunikacijske i interpersonalne kompetencije
|
|
Komunikacijske kompetencije su važne za timsku dinamiku i međuljudske odnose u organizacijama. Teorija socijalne razmjene i istraživanja o emocionalnoj inteligenciji naglašavaju važnost ovih vještina u radnom okruženju (Goleman, 1998; Thibaut & Kelley, 1959).
Liderstvo i upravljanje
|
|
Liderstvo uključuje postavljanje vizije, inspiriranje i usmjeravanje drugih prema zajedničkim ciljevima. Teorije transformacijskog liderstva i situacijske teorije liderstva objašnjavaju važnost ovih kompetencija (Bass, 1985; Hersey & Blanchard, 1969).
Analitičke i kognitivne kompetencije
|
|
Ove kompetencije su važne za donošenje informiranih odluka i rješavanje kompleksnih problema. Teorije kognitivnog razvoja i heurističkog razmišljanja podupiru važnost ovih vještina (Piaget, 1952; Kahneman & Tversky, 1979).
Organizacijske kompetencije
|
|
Organizacijske kompetencije omogućuju efikasno upravljanje zadacima i resursima. Teorije upravljanja vremenom i organizacijske psihologije naglašavaju njihovu važnost za produktivnost (Covey, 1989; Drucker, 1967).
Osobne kompetencije i osobine
|
|
Ove osobne karakteristike su važne za individualnu produktivnost i profesionalni razvoj. Teorije motivacije i samoregulacije objašnjavaju važnost ovih osobina (Deci & Ryan, 1985; Bandura, 1991).
Tehničke i profesionalne kompetencije
|
|
Tehničke kompetencije su specifične za određena radna mjesta i industrije. Istraživanja o stručnosti i profesionalnom razvoju naglašavaju važnost ovih kompetencija (Ericsson et al., 1993).
Emocionalne i socijalne kompetencije
|
|
Ove kompetencije su važne za uspješno navigiranje društvenih i emocionalnih aspekata radnog okruženja. Teorije emocionalne inteligencije i socijalnih vještina naglašavaju njihovu važnost (Goleman, 1995; Salovey & Mayer, 1990).