Assessment i development centri za procjenu voditelja i menadžera

Definirat ćemo ključne voditeljske kompetencije prilagođene tvojoj branši i poziciji, uz sofisticiranu procjenu koja uključuje višestruke procjenjivače, i tako ti pomoći odabrati voditelja ili menadžera koji će biti usklađen s tvojim očekivanjima i poslovnim ciljevima.

Centri su ti potrebni kada:

  • Zapošljavaš kandidata na voditeljskoj poziciji u svojoj firmi
  • Trebaš identificirati potencijalne voditelje među trenutnim djelatnicima
  • Primjećuješ da tvoji trenutni menadžeri ne ostvaruju poslovne ciljeve i trebaš to promijeniti
  • Imaš sumnje u sposobnosti svojih menadžera i trebaš objektivnu procjenu njihovih vještina
  • Htio bi smanjiti rizik od pogrešnog zapošljavanja na voditeljskim pozicijama
  • Želiš biti siguran da novi voditelj ima sve potrebne kompetencije za neko radno mjesto u tvojoj firmi
  • Namjeravaš vidjeti posjeduju li tvoji voditelji i menadžeri liderske vještine
  • Zapošljavaš na izrazito odgovornoj poziciji u svojoj firmi i želiš donijeti dobru odluku
  • Trebaš osigurati da tvoji menadžeri mogu učinkovito delegirati zadatke i upravljati vremenom
  • Neki tvoj odjel nema voditelja i potrebno je imenovati nekoga na tu poziciju
  • Trebaš procijeniti praktične vještine i sposobnosti kod svojih voditelja, ključne za njihova radna mjesta
  • Planiraš definirati ključne kompetencije potrebne za određene voditeljske pozicije u svojoj firmi
  • Želiš procijeniti imaju li tvoji menadžeri sposobnost upravljanja i razvijanja ljudi
  • Htio bi procijeniti koliko su razvijene interpersonalne vještine kod tvojih voditelja
  • Želiš osigurati da tvoji voditelji mogu učinkovito rješavati konflikte unutar tima
  • Trebaš procijeniti sposobnost svojih voditelja za strateško razmišljanje
  • Htio bi razumjeti kako tvoji voditelji međusobno surađuju jedan s drugim
  • Više ljudi treba procijeniti kompetencije tvojih voditelja, kako bi procjena bila što objektivnija
  • Trebaš detaljnu analizu sposobnosti svojih voditelja za donošenje odluka
  • Imaš potrebu za procjenom voditeljskih kompetencija specifičnih za tvoju branšu

Kako izgleda izvedba centara?

Uvodni sastanak

  • Na njemu ćemo analizirati tvoju potrebu za zapošljavanjem ili unaprjeđenjem, želje i očekivanja.

  • Proći ćemo kroz sve korake usluge te definirati konkretne ciljeve.

Analiza pozicije

  • Provest ćemo analizu pozicije intervjuiranjem tvojih djelatnika na toj poziciji, njihovih nadređenih ili HR-a.

  • Ako postoje opis i specifikacija pozicije, svakako ćemo ih uzeti u obzir.

Analiza kompetencija

  • Definirat ćemo radna i psihološka obilježja potrebna za obavljanje zahtjeva tvoje pozicije na najvišoj razini.
  • Ako već imaš definirane kompetencije, uzet ćemo ih u obzir.
  • Ovdje možeš pogledati naš popis kompetencija koje možemo procjenjivati.

     

     

Provedba procjene

  • Definirat ćemo bateriju testova za procjenu i pitanja za intervju (u suradnji s tvojim psiholozima ako ih imaš) te se dogovoriti o uključivanju procjene praktičnih vještina.

  • Nakon toga ćemo preuzeti daljnju komunikaciju s kandidatima.

Simulacijski zadaci

  • Definirat ćemo praktične zadatke koje će procjenjivati nekoliko uvježbanih procjenjivača, kako bi cijeli postupak bio što detaljniji.

  • Definirat ćemo kompetencije koje procjenjujemo tim zadacima, kriterije po kojima procjenjujemo te kompetencije, tko će biti procjenjivači te sve logističke detalje vezane uz ovaj korak.

Obrada podataka

  • Statistički ćemo obraditi rezultate kandidata i usporediti ih s relevantnim normama, nakon čega ti šaljemo detaljan pisani izvještaj. Primjer izvještaja ti također možemo poslati.

Follow-up

  • Provest ćemo ga nakon određenog vremena, kako bismo razjasnili eventualne nejasnoće u izvještaju, provjerili prilagodbu novozaposlenih te odgovorili na sva tvoja pitanja.

Procjena se obično sastoji od tri koraka:

Simulacijski zadaci

Psihologijsko testiranje

Intervju sa psihologom

Ovdje možeš saznati koje kompetencije možemo procjenjivati!

 

Koje su obično vrste simulacijskih zadataka?

 

Role-play

Pomoći ćemo ti osmisliti i provesti role play aktivnosti koje simuliraju stvarne poslovne situacije, prilagođene specifičnim izazovima s kojima se suočava tvoj tim. Kroz ove aktivnosti sudionici će dobiti priliku uvježbati komunikacijske vještine, pregovaranje i rješavanje sukoba u sigurnom okruženju, uz povratnu informaciju koja će im pomoći u njihovom daljnjem profesionalnom razvoju.

Case study

Pomoći ćemo ti izraditi i facilitirati case study analize koje će tvojem timu omogućiti da se suoče s realnim poslovnim izazovima i istraže učinkovite strategije rješavanja. Kroz analizu stvarnih slučajeva, sudionici će razviti kritičko razmišljanje i sposobnost donošenja informiranih odluka koje će moći primijeniti u svakodnevnom poslovanju.

Grupne diskusije i vježbe

Omogućit ćemo ti organizaciju i vođenje grupnih diskusija i vježbi koje će potaknuti tvoj tim na otvorenu razmjenu ideja i zajedničko donošenje odluka. Kroz vođene aktivnosti sudionici će istražiti različite perspektive, razvijati međusobno povjerenje i usavršavati suradničke vještine, čime će se jačati timska kohezija i učinkovitost.

Simulacije vođenja razgovora

Organizirat ćemo simulacije vođenja razgovora koje će tvojim zaposlenicima omogućiti da uvježbaju vještine komunikacije u realističnim scenarijima prilagođenima specifičnim izazovima u vašoj organizaciji. Kroz ove simulacije, sudionici će dobiti priliku poboljšati svoje sposobnosti davanja povratnih informacija i vođenja osjetljivih razgovora, uz stručno vođenu povratnu informaciju koja ih usmjerava na daljnji razvoj.

Prezentacije i izlaganja

Pomoći ćemo ti organizirati trening prezentacija i izlaganja koji će tvojem timu pružiti priliku da unaprijedi svoje vještine javnog nastupa i efektivnog prenošenja poruka. Kroz praktične vježbe i ciljanu povratnu informaciju, sudionici će steći samopouzdanje, naučiti prilagoditi svoj stil različitim auditorijima te bolje strukturirati i artikulirati svoje ideje.

Inbox vježbe

Pripremit ćemo za tebe inbox vježbe koje simuliraju stvarne radne situacije u kojima će sudionici rješavati niz zadataka unutar zadanog vremenskog okvira. Kroz ove vježbe, tvoj tim će razvijati sposobnost postavljanja prioriteta, učinkovito upravljati vremenom i donositi brze odluke, čime će se poboljšati njihova produktivnost i otpornost na stres.

Prodajne i pregovaračke simulacije

Organizirat ćemo prodajne i pregovaračke simulacije koje će tvojem timu omogućiti da uvježba ključne tehnike pregovaranja i vještine prodaje u realističnim poslovnim scenarijima. Kroz ove simulacije, sudionici će steći iskustvo u prilagodbi pristupa različitim tipovima klijenata, razviti sigurnost u pregovaračkim situacijama i unaprijediti sposobnost postizanja win-win rješenja.

Testovi situacijskog prosuđivanja

Pripremit ćemo testove situacijskog prosuđivanja koji će procijeniti kako kandidati reagiraju u različitim poslovnim situacijama, s fokusom na donošenje odluka i rješavanje problema. Ovi testovi omogućit će ti dublji uvid u njihove pristupe i vrijednosti te pomoći pri odabiru kandidata koji najbolje odgovaraju kulturi i potrebama tvoje organizacije.

Strateške aktivnosti

Organizirat ćemo strateške aktivnosti koje će tvojem timu omogućiti da zajednički definiraju dugoročne ciljeve i identificiraju ključne korake potrebne za njihovo postizanje. Kroz vođene radionice, sudionici će razviti sposobnost strateškog razmišljanja, bolje razumjeti organizacijske prioritete i uskladiti se oko smjera koji vodi prema održivom rastu i razvoju.

Analitičke vježbe

Pripremit ćemo analitičke vježbe koje će tvojim zaposlenicima omogućiti da razvijaju vještine kritičkog razmišljanja i donošenja informiranih odluka. Kroz ove vježbe, sudionici će naučiti analizirati podatke, prepoznati obrasce i donositi zaključke temeljene na činjenicama, čime će se unaprijediti njihova sposobnost rješavanja kompleksnih problema u radu.

Simulacije kriznih situacija

Organizirat ćemo simulacije kriznih situacija koje će tvoj tim pripremiti za učinkovito reagiranje pod pritiskom u izazovnim okolnostima. Kroz ove simulacije, sudionici će uvježbati brze odluke, koordinaciju i komunikaciju u kriznim momentima, što će pridonijeti otpornosti i agilnosti organizacije u suočavanju s neočekivanim izazovima.

Pisani zadaci

Pripremit ćemo pisane zadatke koji će omogućiti procjenu sposobnosti sudionika u izražavanju misli, organizaciji informacija i strukturiranju argumenata. Kroz ove zadatke, kandidati će demonstrirati svoje komunikacijske vještine, preciznost i sposobnost analitičkog pisanja, što će ti pomoći u odabiru najprikladnijih kandidata za poziciju.

Koliki povrat investicije možeš očekivati od assessment i development centara?

Pogledaj više

Zbog čega centre provodimo baš tako?

Naša procjena uključuje psihologijsko testiranje, intervju sa psihologom i procjenu praktičnih vještina – jer jedino tako dobivamo sveobuhvatan uvid u ponašanje voditelja.

Analiziramo tvoju poziciju i definiramo kompetencije koje su važne za tu ulogu – jer nema smisla procjenjivati ono što ti nije relevantno.

Tražimo od tebe da nam ispuniš upitnik o onome što tražiš kod voditelja – jer ćemo mjeriti koliko se tvoji kriteriji poklapaju s rezultatima kandidata.

Preuzimamo kompletnu komunikaciju s kandidatima i tvojim voditeljima, bez obzira na složenost – jer ti trebaš imati više vremena za svoj posao.

Poseban naglasak stavljamo na realističnost simulacijskih zadataka – jer su oni najvažniji element koji razlikuje centre od drugih metoda procjene.

Procjenjivači se detaljno uvježbavaju prije samog centra – jer je važno da procjenu obave kvalitetno i objektivno.

Koristimo unaprijed definirane skale i kriterije za procjenu kompetencija – jer želimo omogućiti bržu organizaciju centra i olakšati proces procjene za sve procjenjivače.

Kandidati i tvoji voditelji ispunjavaju psihološke testove i zadatke za procjenu nekih kompetencija online, kad im najbolje odgovara – jer danas nitko nema vremena za duga putovanja i sate testiranja uživo.

Naša testiranja traju malo duže – jer koristimo objektivne i pouzdane testove koji procjenjuju ljudsko ponašanje s 95 % točnosti.

Obrada rezultata je automatska – jer želimo da što brže dobiješ povratnu informaciju i izvještaje o kandidatima i svojim voditeljima.

Rezultate kandidata i tvojih voditelja uspoređujemo s podacima stotina drugih koje smo testirali – jer se oslanjamo na relevantne norme lokalnog tržišta.

Osim psihološke procjene, ispitujemo i kulturološki fit kandidata i njegovih vrijednosti – jer kandidat može biti idealan „na papiru“, ali ako se ne poklapate kulturološki i po vrijednostima, smanjuje se vjerojatnost da će ostati dugoročno u tvojoj firmi.

Procjenjujemo i razvojne potrebe te potencijale kandidata – jer je korisno odmah znati koje vještine i sposobnosti posjeduje.

Pružamo ti savjete i preporuke kako upravljati svakim kandidatom – jer ti želimo olakšati upravljanje ako ga se odlučiš zaposliti.

Ako je potrebno, procjenjujemo i tvoj trenutni tim – jer možda želiš saznati kako će se kandidat karakterno uklopiti s postojećim članovima tima.

Radimo follow-up nakon određenog vremena – jer nam je stalo do toga da zaposliš pravog voditelja.

Što kažu najnovija istraživanja o assessment i development centrima?

Pogledaj više

Često postavljana pitanja

Što je assessment centar?

Assessment centar je detaljan proces evaluacije kompetencija kandidata za voditeljske pozicije u tvojoj firmi, kroz simulacije stvarnih poslovnih situacija, individualne i grupne zadatke te intervjue. Ova procjena ti omogućava objektivan uvid u njihove liderske sposobnosti, komunikacijske vještine, donošenje odluka i sposobnost upravljanja timovima, kako bi lakše donio odluke o zapošljavanju.

Što je development centar?

Development centar je usmjeren na razvoj kompetencija kod tvojih voditelja i menadžera. Kroz ovaj proces, sudionici dobivaju povratne informacije i smjernice o svojim snagama i prostorima za razvoj. Development centar pruža personalizirani plan razvoja koji potiče rast u najvažnijim područjima poput vođenja, timske suradnje i strateškog razmišljanja, a posebno je koristan za djelatnike koji preuzimaju veće odgovornosti.

Koje kompetencije procjenjuje assessment centar?

Assessment centar procjenjuje širok spektar kompetencija, uključujući liderske vještine, timski rad, komunikaciju, emocionalnu inteligenciju, upravljanje konfliktima, sposobnost donošenja odluka te prilagodljivost. Procjena se prilagođava specifičnim potrebama tvoje firme, čime dobivaš ciljan uvid u one kompetencije koje su krucijalne za učinkovitost na rukovodećim pozicijama.

Koja je razlika između assessment i development centra?

Assessment centar služi za evaluaciju trenutnih kompetencija i potencijala kandidata ili menadžera, dok development centar stavlja naglasak na unapređenje tih kompetencija. Assessment ti pomaže identificirati najprikladnije osobe za rukovodeće pozicije, dok development centar pruža konkretnu podršku u njihovom daljnjem razvoju i rastu.

Za koga su namijenjeni assessment i development centri?

Ovi postupci su idealni u procesu zapošljavanja, ali i za tvoje postojeće voditelje, menadžere te djelatnike koje planiraš unaprijediti na rukovodeće pozicije. Assessment i development centri omogućuju ti da bolje razumiješ njihove liderske vještine i stilove vođenja te da razviješ one kompetencije koje će im pomoći da postanu učinkovitiji lideri.

Kako development centri pomažu u donošenju odluka o napredovanju?

Rezultati development centra ti pružaju objektivan uvid u sposobnosti tvog menadžera, omogućujući ti da identificiraš one koji su najprikladniji za napredovanje. Procjena je prilagođena specifičnim potrebama tvoje firme i može obuhvatiti kompetencije koje su presudne za određene liderske pozicije. Na temelju tih rezultata, možeš napraviti bolje planiranje karijernog razvoja i postaviti jasne ciljeve za daljnji napredak.

Kako development centri pomažu u razvoju voditelja?

Development centri tvojim voditeljima pružaju priliku da razviju liderske vještine, kao što su učinkovito vođenje timova, donošenje strateških odluka i upravljanje promjenama. Sudionici dobivaju personalizirane planove razvoja koji su temeljem povratnih informacija i evaluacija prilagođeni njihovim specifičnim potrebama i ciljevima.

Koje metode se koriste u assessment i development centrima?

Koristimo razne metode poput simulacija stvarnih poslovnih situacija, grupnih zadataka, individualnih testova i intervjua. Ove metode omogućuju sudionicima da pokažu svoje vještine u kontroliranim uvjetima, dok istovremeno pružaju realan uvid u njihove kompetencije. Također, koristimo psihologijske testove, kako bi procjena bila što objektivnija i temeljena na konkretnim podacima.

Koliko traje assessment ili development centar?

Trajanje ovih centara obično se kreće između jednog i dva dana, ovisno o broju kompetencija koje želiš procijeniti ili razviti. U nekim slučajevima, ako je riječ o dubljem razvoju ili procjeni kompleksnih kompetencija, program može trajati i nekoliko dana.

Kako se rezultati koriste nakon assessment centra?

Rezultati assessment centra pomažu ti donijeti informirane odluke o tome tko je najprikladniji za određene liderske pozicije. Na temelju procjene, možeš prilagoditi razvojne planove, treninge i mentorstva za svakog pojedinog kandidata, osiguravajući im daljnji razvoj u skladu s njihovim sposobnostima. Također, rezultati ti omogućuju planiranje daljnjih aktivnosti za timove, kako bi se optimizirala njihova učinkovitost i suradnja.

Koliko često bi se trebali provoditi assessment i development centri?

Preporučujemo redovito provođenje assessment i development centara, osobito kada se pripremaš za promjene u vodstvu ili kada želiš ojačati menadžerske timove. Ovisno o potrebama tvoje firme, centri se mogu provoditi svake dvije do tri godine, kako bi se osigurala kontinuirana procjena i razvoj ključnih kompetencija.

Kako se prati napredak nakon development centra?

Napredak sudionika se prati kroz redovite evaluacije, povratne informacije i personalizirane razvojne planove. Osim toga, koristi se mentorstvo i coaching, kako bi se osiguralo da se nove vještine uspješno primjenjuju u svakodnevnim situacijama, čime se osigurava dugoročni razvoj.

Tko provodi assessment i development centre?

Provode ih certificirani psiholozi i stručnjaci iz područja organizacijskog razvoja.

Kako se procjenjuje učinkovitost assessment i development centara?

Učinkovitost se mjeri kroz povratne informacije sudionika, praćenje njihovog napretka nakon centara i analizu poslovnih rezultata. Evaluacija uključuje usporedbu radnih učinaka prije i poslije programa, kao i procjenu kako se stečene vještine primjenjuju u vođenju timova i donošenju odluka.

Koje su najčešće greške kod implementacije assessment i development centara?

Najčešće greške uključuju nedovoljno definirane ciljeve prije početka centara, nedostatak podrške menadžmenta u implementaciji rezultata te nedostatak praćenja napretka nakon završetka programa. Važno je da se rezultati assessmenta i developmenta sustavno prate i implementiraju, kako bi donijeli dugoročne koristi.

Kako assessment i development centri pomažu u izgradnji boljih timova?

Pomažu ti prepoznati temeljne liderske vještine koje su potrebne za izgradnju učinkovitih timova. Kroz procjenu i razvoj, identificiraju se snage i slabosti unutar tima, što omogućuje bolje postavljanje pojedinaca na pozicije koje odgovaraju njihovim sposobnostima. Također, pomažu u smanjenju sukoba i poboljšanju suradnje među članovima tima.

Koje su prednosti outsourcinga assessment i development centara?

Outsourcing ti omogućuje  da se oslanjaš na stručnjake koji imaju specifična znanja i alate za provođenje objektivnih procjena i razvojnih programa. Time štediš vrijeme i resurse svoje firme, a dobivaš nepristrane rezultate koji ti pomažu u donošenju boljih odluka o napredovanju i razvoju tvojih djelatnika. Također, outsourcing omogućava prilagodbu programa najnovijim trendovima i potrebama tržišta.

Kako assessment i development centri mogu povećati angažiranost menadžera?

Kroz sudjelovanje u ovim centrima, tvoji menadžeri dobivaju jasne smjernice o tome kako unaprijediti svoje liderske vještine i povećati učinkovitost svojih timova. To ih čini svjesnijima svojih uloga i odgovornosti, što rezultira većom angažiranošću i motivacijom da postignu bolje rezultate unutar tvoje firme.

Tko su procjenjivači?

Procjenjivači su certificirani psiholozi i stručnjaci iz područja organizacijske psihologije i razvoja. Oni imaju specifična znanja i alate za objektivnu procjenu liderskih kompetencija.

Što su kompetencije?

Kompetencije su kombinacija znanja, vještina, sposobnosti i osobina koje djelatnik treba imati kako bi uspješno obavljao svoje zadatke.

Koje su najčešće aktivnosti za simulacijske zadatke?

Najčešće aktivnosti uključuju upravljanje projektnim timom, donošenje strateških odluka, rješavanje kriznih situacija, vođenje sastanaka i pregovaranje. Ove simulacije su osmišljene kako bi procijenile kako tvoji voditelji i menadžeri primjenjuju svoje vještine u stvarnim poslovnim uvjetima.

EU financiranje logo
Projekt "Mindlab" je sufinancirala Europska unija – NextGenerationEU
Skip to content